Tiden rusar

Alldeles nyss hörde jag hur de sa på radion att det är en timme kvar tills det officiellt är helg. Det är så märkligt. Jag tyckte att de sa så en gång tidigare, som var alldeles nyss, men det var förra fredagen. Redan då tyckte jag att de hade sagt samma sak alldeles nyss, men då var det ytterligare en fredag bakåt i tiden.
Det betyder att minst tre fredagar har passerat i snabb takt, där det rimligtvis bör ha varit sådär sex dagar mellan varje fredag, och jag har liksom inte hunnit notera de andra dagarna, utan tiden har bara rusat iväg, och mina enda hållpunkter har varit radions tillkännagivande att den officiella helgen snart inträder.
Nu undrar jag om det verkligen har varit fullständiga veckor den senaste tiden, eller om några dagar här och där helt enkelt har blivit bortrationaliserade. Någon slags kompensation för många års 29 februari eller så?
Nu ska jag kolla väldigt noga om det verkligen blir lördag i morgon, eller om det omedelbart blir fredag eftermiddag igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback