Pedagogisk förebild?

Jag har en lärarstuderande som har gjort sin praktik hos mig den här terminen. Han är alltid väldigt seriös och förbereder sig inför alla sina lektioner. Då läser han alla kursplaner och andra styrdokument, och sedan letar han reda på roliga experiment som kan förtydliga det vi läser och inspirera eleverna.
I dag kom en kvinna från lärarutbildningen för att besöka honom och göra en utvärdering av hans undervisning.
Jag tror att hon hade en dålig dag, för hon ifrågasatte allt han hade gjort och kom med negativ kritik på det mesta. Han kände sig totalsågad.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Typiskt surtanter att förstöra entusiasm.

Postat av: carolina

Grrr....jag känner till syndromet....trycka ner, trycka ner.....

2010-12-09 @ 07:59:31
URL: http://nilspersgarden.blogspot.com
Postat av: lillsyrran

Trist, ni andra får kompensera hennes negativa kritik.

2010-12-09 @ 16:25:40
Postat av: Anna-Lena

Jag håller med Annelie, längst upp...

2010-12-09 @ 17:42:49
URL: http://mammselen.blogg.se/
Postat av: Erik "Semlan"

Det är inte lätt för killar på "Campus". Anar jag en slags könsmobbing?

Ge honom positiva kommentarer.

Postat av: Ester

Tur att han har dig som handledare, som är så lyhörd och ser när något är bra!

2010-12-14 @ 18:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback