Hjärnbrist

Min hjärna är alldeles tom, samtidigt som den är proppfull. Jag har hysteriskt mycket att göra vid den här tiden på året. Betyg ska sättas, elever ska jagas för att redovisa muntligt och skriftligt, lämna in arbetsuppgifter, skriva restprov och så ska man samtidigt försöka ha mysiga sammankomster med arbetskamrater och elever. Vi är många som kommer tidigt på morgnarna och stannar kvar ett bra tag på eftermiddagarna för att hinna allt som ska göras. Jag har skrivit utförliga kommentarer om det arbete eleverna har genomfört under året, så att de ska förstå vad jag sätter betyg på, men samtidigt är det så himla mycket att göra, så jag kommer knappt ihåg var jag har gjort av de där anteckningarna. Jag har letat i pärmar och USB-minnen och i skrivbordslådor och till slut hittade jag dem under min dator.
Nu måste jag skriva in alla betyg i vårt internnät senast på söndag kväll. Jag har mina elever i fem ämnen, så det är en hel del som ska skrivas in, och det måste vara både korrekt och rättvist.
På måndag kväll kommer jag antagligen att somna som ett nyvaggat barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback