GFAJ-1

Tanken svindlar! Nu har Nasa avslöjat att forskare har funnit en ny livsform. Som vanligt omkullkastar nya upptäckter alla gamla sanningar.
Jag brukar alltid gardera mig när jag undervisar mina elever, så jag levererar fakta, samtidigt som jag säger: "så här tror man nu", och så ger jag exempel på olika upptäckter som har förändrat gamla sanningar. Nu ska mina åttor få läsa om den nya lilla organismen när de sömndruckna kliver in i klassrummet på morgonen. Jag kommer som vanligt att brinna av entusiasm över naturvetenskapliga fantastiska fakta, och de kommer som vanligt att undra varför jag blir så entusiastisk över bakterier, atomer och kraft och magnetism. Entusiasmen kvarstår även om nya rön förvirrar och kastar om allt det gamla.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Såg också den artikeln, men hoppades att det var nån mer spännande livsform :-)

Postat av: Anna dansar in..

Ja men du ibland blir man minst sagt förvånad..arsenik o gamla spetsar är alltså aktuellt igen :)

2010-12-03 @ 15:23:44
URL: http://filipendula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback