Business av olika slag

I dag har jag lyckats reklamera ett par stövlar som jag köpte i mitten av oktober, trots att jag hade kastat bort kvittot. De var mycket tillmötesgående och lovade att fixa stövlarna omgående. Härligt med butiker som satsar på service och tilltro till kunderna!
Jag tog en liten paus och gick upp i Kulturhuset för att titta ut över Sergels torg, och det var verkligen som att titta på en myrstack. Det kryllade av folk överallt och människor vällde ständigt in och ut ur butikerna. Jag som inte är något stort fan av att shoppa och trängas i butiker tyckte att det var ganska skönt att stå där uppe och betrakta det hela som ett skådespel.
På tunnelbanan var det en stor grupp ungdomar som helt öppet gjorde upp om langning av alkohol. Det var tydligen en vänlig själ som hade fyllt 20 år som tog hand alla sina kamrater. och kamraternas kamrater. Och...
Inte särskilt svårt att få tag på alkohol med andra ord. Inte särskilt hemligt heller, verkar det som. Jag som trodde att det åtminstone skulle smusslas lite när det kom till langning.

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Det är ju lite tråkigt att langningen sker så öppet. Det känns som det är "normalt" och inte alls fel att göra det då...

Postat av: Anna

Ja visst lir man glad när reklamationen går så lätt...



Ur led är tiden..klart man måste smussla med langning..hmmm vart är vi på väg?

2010-12-28 @ 15:35:41
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Hanna

Skönt med butiker som tar ansvar. Det är dem man ska gynna. Har panik över en retur jag måste göra till en nätbutik. De vägrar svara. Suck.

2010-12-28 @ 19:34:37
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback