Dagens naturbetraktelser

Idag regnade det ymnigt, men det är inget skäl att ställa in dagens naturrunda, eller hur? På utsiktsberget fanns det fullt av flygmyror, det fullkomligt kryllade av dem. Mitt i myrhögen for en geting omkring och nosade på den ena myran efter den andra. Det verkade som om den åt på något från varje myra. Flygmyrorna är ju ute och friar, och letar ny bostad, så nu funderar jag på om de möjligen har laddat upp med extra näring, så att de har smaskigt socker som getingen vill snylta på. Är det någon som vet om det kan stämma?

Naturupplevelse nummer två var en hackspett som satt och hackade på en tall. Om man la örat mot den tallen hörde man hur ljudet fortplantade sig genom hela stammen. Jag kanske är lättroad, men jag tyckte att det var en häftig upplevelse.

Och till mina döttrar: Ja jag vet! Jag är en nörd, men jag bejakar det! 


Kommentarer
Postat av: Kesodotter

Ha ha! Men vi gillar ju det med dig morsan ;)



Stora y

2010-08-08 @ 13:50:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback