Avslöjande

Idag skulle jag beskriva en händelse för några ungdomar. Jag hade nämligen sett ett par unga killar som satt på tvärbanan och kommunicerade med hjälp av teckenspråk. Jag noterade då att den ena hade öronproppar  i öronen, och uppenbarligen satt och lyssnade på något. Min första tanke var då att det var märkligt att en hörselskadad skulle sitta och lyssna på musik, men sen insåg jag att det kunde vara en hörande som behärskade teckenspråket.
När jag skulle berätta om händelsen för några ungdomar råkade jag använda begreppet "freestyle" när jag beskrev själva musikmaskinen, och med det hade jag obevekligt avslöjat hur "out of date" jag var. Vem pratar någonsin om freestyle nuförtiden? Nu när till och med mp3 börjar bli omodernt!
Men fattar ni inte, man vill ju gärna lyssna på de där fyra långhåriga, klämmiga pojkarna från Liverpool som ska vara så himla bra! Eller den där höftvickande grabben från Mississippi!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Jag råkade be min dotter sätta på sig pantalongerna vid ett tillfälle. Hon vred sig i skrattkramper i en kvart.

Postat av: lillsyrran

Tror jag ska köpa deras nya LP-skivor.

2010-08-31 @ 09:28:04
Postat av: Anonym

Till lillsyrran: Jag kan spela in dem åt dej på kassett istället.

2010-08-31 @ 09:49:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback