Äckligt minne- läs inte ni som är lättäcklade!

Apropå föregående inlägg så dök det upp ett gammalt minne i huvudet. När jag var barn hade vi en gammal släkting i Småland, en man, som var svårt lungsjuk. Han var ganska orörlig, och satt mest och spottade i sin spottkopp. Min mamma stod ut med situationen, men hon var nog ganska äcklad av innehållet i spottkoppen.

När mjölken vid några tillfällen var sur roade sig min pappa med att komma med ett gammalt talesätt: "Klimp i mjölken, sa den blinde, när han hade råkat dricka ur den lungsjukes spottkopp", varpå min mamma gick blek och ulkande ur rummet. Det spelade ingen roll hur många gånger min mamma utsattes för det fåniga skämtet, hon klarade inte av att höra det, utan det var alltid samma ulkande reaktion.
Stackars mamma!

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Usch.

2010-08-05 @ 15:04:28
Postat av: Anna.. smyger in....

Himmel...det är så det kväljer mig..:)

Postat av: Ninni

Åhh det har jag också hört, tror min pappa sa det...örk va äckligt!



Ha en bra dag..kramen

2010-08-07 @ 11:30:53
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Ester

Stackars mamsing, stackars karl.

2010-08-07 @ 16:09:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback