Sårad fåfänga

Igår när vi var på väg hem från jobbet satt vi sju arbetskamrater tillsammans på pendeltåget. Vi var fem kvinnor och två män.
Plötsligt kom det ett par rejält överförfriskade män och satte sig vid sätena tvärs över mittgången. Så fort de andades ut fylldes luften av så mycket alkoholångor att vi definitivt skulle ha åkt dit för rattfylla bara genom att andas in.
De överförfriskade männen sökte kontakt med oss, men vi svarade bara lite kort för att inte väcka deras aggressioner, men inte heller inbjuda till fortsatt umgänge. Plötsligt vräkte de komplimanger över tre av kvinnorna i sällskapet, och den ene ("lillebrorsan", som enligt "storebrorsan" hade en fantastisk sångröst) började sjunga smäktande kärleksvisor. Den första kvinnan fick höra "Tiotusen röda rosor" för att hon hade så snygga ben, och den andra fick höra "Rosen" för att hon hade så vackert leende. Den tredje fick någon obestämd visa där sångaren glömde både text och melodi, men hon hade så vackra ögon.
De två männen och en kvinna till och jag fick varken komplimanger eller sång. Lite sårade blev vi allt. Skulle inte vi duga?

Kommentarer
Postat av: Anna...smyger in

Men du..jag känner spontant att jag hellre avstår sådana serenader..

Postat av: Mumin

Bry dig inte om fyllehundar.....dem vet ju inte vem dem missa:)) Kram

2010-04-17 @ 20:30:11
Postat av: carolina

När spriten runnit in rinner vettet ut, sa alltid min gamla farmot. True ;)

2010-04-18 @ 06:18:56
URL: http://nilspersgarden.blogspot.com
Postat av: Ninni

Nää fick du ingen sång...så trist, hihi



Jag tror du klarade dig, jag fick en blöt puss på puben i fredags av en mycket överfriskad herre..Urk!!



Kramen

2010-04-18 @ 14:21:36
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Ingrid ♥

Du ska inte bli ledsen. När spriten kommer in åker vettet ut

dom vet inte vad de missar

Du får ha en härlig söndag

Kram Ingrid

2010-04-18 @ 17:06:25
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback