I ett hus vid skogens slut...

Nu ska jag snart lämna min lilla stuga. Och sanningen är att jag kommer att sakna den. Jag har njutit av att sitta på kökstrappan och ta en kopp te på morgonen, det har varit mysigt att känna den friska doften från gräs och äppelträd när man har gått upp. Det har varit många underbara solnedgångar utan konkurrens från gatlysen, och många fantastiska stjärnhimlar att njuta av.
Det har varit en perfekt promenad att gå ner till bryggan och lukta på havet lite, och på väg hem igen har älvor och troll smugit omkring bland spindelväv och ormbunkar i skymningen.
Jag har blivit lite förälskad i de kvicka fladdermössen som avtecknar sig mot den rosalila kvällshimlen i sin snabba jakt på föda.
Jag kommer att sakna mina bussåkarkompisar, som jag har stått och småpratat med daggfriska morgnar, och där jag numera vet vad deras barn ägnar sig åt på fritiden, vad de jobbar med, vilka tv-program de tittar på, när barnen ska ha föräldramöte, hur länge de har bott i sitt hus och vilka rutiner de har innan de vandrar iväg till bussen. Jag är tydligen den som är mest morgonpigg i sällskapet, men det är inget som förvånar mig. Jag vet mycket om dem, men jag vet inte vad de heter.
Jag har haft många mysiga stunder när jag har kurat ihop mig under duntäcket, och har haft "Lugna favoriter" (!) på låg volym samtidigt som jag har slukat den ena deckaren efter den andra.
Jag vet precis hur lång tid det tar att gå ner till bussen, hur mycket längre tid det tar att streta uppför backen på väg hem och när jag går i becksvarta natten efter att ha nattsuddat lite vet jag precis var i vägen  det finns gropar och andra avvikelser.
Det är en mysig stuga där det finns allt man behöver.

Love


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja allting har ett slut även det man inte vill....

Låter som ett toppenboende det enda som jag reagerar på att jag som är så mörkrädd skulle aldrig klarat det men man klarar väl mer än man tror kram Tingeling

2009-09-29 @ 19:36:09
Postat av: Anna-Lena

Åh vad härligt det låter. Så där vill jag ha det, men man kan inte få allt man vill.

Du kanske kan få låna stugan fler gånger.

Postat av: Anna ..dansar in

Jag känner att du haft det riktigt bra där i stugan..det är nyttigt att hämta kraft ibland..

Det är härligt med sådana goda rutiner som att gå ner till bryggan typ..



Mmmm den här tiden kan du ta med dig..som en varm kudde i höst..den kan du vila på..när det känns tufft..kram på dig och tack för ett gosigt blogginlägg..

2009-09-29 @ 21:03:02
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Ester

Skönt att höra att du fick en fin tid där ute.

2009-09-29 @ 21:08:56
Postat av: Yvve

Så vad kan vi konstatera? Den lilla friggeboden hade sina fördelar. Din text lämnar mig lite snyftandes... mot ett nytt hus, ny stad, en ny tid. Det kommer bli bra tror jag. Det vet jag.

Och du, stugan står alltid kvar. Love u.

2009-09-30 @ 00:42:22
Postat av: Mumin

Det är väl lika bra du bosätter dig i stugan, du verkar ju trivas utomordentligt där. Vart bär det hän nu då? Hoppas du hittar ett litet mysigt boende. Kram Mumin

2009-09-30 @ 08:08:48
Postat av: Annelie

Det låter njutigt.

2009-09-30 @ 13:12:14
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Det låter så mysigt när du berättar om ditt lilla hus vid skogens bryn.

Kram Ingrid

2009-10-01 @ 22:00:12
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: elena cn

Åh, så mysigt det låter! Stugan finns väl kvar fastän du flyttar?

2009-10-01 @ 22:45:33
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: frigge

Hej kära gäst,

du förstår väl att jag räknar med att du kommer hit i vår igen och går promenader ned till bryggan med hon i huset bredvid?



Kram!

2009-10-02 @ 19:34:03
Postat av: Erik

Låter som du haft en bra "tillflykt" i väntan på att vissa saker ordnat sig. Har man tur går det att få liknande sköna stunder (som du skriver om) även utan stuga (på landet?). ;-) Hoppas helgen blir bra. Själv ska jag ladda mina batterier så gott det går...

Postat av: Kersti

Förhoppningsvis kommer du att trivas även i din nya "stuga" och den här gamla finns ju kvar eller hur. Kram och välkommen lite närmare.

2009-10-02 @ 22:59:55
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Ninni

Låter faktiskt härligt..var tar du vägen nu då??



Ha en fin helg, stor kram

2009-10-03 @ 13:43:47
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Thalina

Härligt att du kunnat vara där i stugan så länge.det låter som om du haft en fin tid där.Mysig bild kram Thalina

2009-10-05 @ 10:13:28
URL: http://thalina.blogg.se/
Postat av: elena cn

Flyttar du nu!!!???

2009-10-05 @ 21:43:10
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: Jazzhoppan

Låter som en bra oas. Det behövs. Kram

2009-10-06 @ 21:18:32
URL: http://jazzhoppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback