Tänk att det kunde bli så gott!

Idag kom jag hem och var trött och hungrig, efter att ha knallat runt på en massa ställen och letat efter ett soffbord och en tv-bänk som känns rätt i hjärtat. Klockan var mycket och jag ville snabbt ha något i magen, så jag kikade i kylskåpet och plockade fram lite av varje.

Först kokade jag lite färsk pasta (fettuccine spenat) och när det var färdigkokt hällde jag ner lite grovhackad ruccola, hackad vitlök och hackad färsk tomat och rörde om med lite god olivolja. Ett par teskedar kapris gav god sälta tillsammans med havssalt med basilika och rosépeppar. Det tog mindre än tio minuter att laga till rätten,och för mig som inte är ett fan av tunga kötträtter passade det perfekt. Det var riktigt gott!

Kommentarer
Postat av: Ninna

Låter mkt smakligt. Jag äter inte kött, men fisk och vegetariskt :)

Postat av: Jazzhoppan

Det låter helt fantastiskt gott! Jag snor den :-)

2009-10-20 @ 10:07:54
URL: http://jazzhoppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback