Little angel

En av mina tuffa små elever i åk 7 kom in i klassrummet med mössa påsig. Jag sa till honom att ta av sig mössan, och han suckade lite och sa: "Men jag har glömt att vaxa håret idag!"
Och så tog han av sig mössan så att man kunde se alla hans blonda änglalockar, ännu mer lockiga och fluffiga än vanligt. Han var så oemotståndligt söt,men jag förstod att jag vandrade på tunn is om jag med tårögd blick och tantigt, vänligt leende med lite brusten röst skulle säga: "Men du är ju så fiiin!".
Det skulle definitivt vara spiken i kistan för hans tuffa image, så jag valde att säga:
"Jag tror att det är helt ok, det ser ut som om mössan har plattat till håret lite" (samtidigt som jag höll fingrarna i kors bakom ryggen...)


(Som en liten hemlighet kan jag nämna att ex-maken hade den typen av hår)

Kommentarer
Postat av: V

Mm, fina Fia. Jag tåras litet med Dig. Och undrar vad som hände.

Min Viggo (son) har också den typen av hår. Alldeles alldeles ljuvlig! Naturligtvis får ingen se det,


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback