Dimfilter

Jag tittar inte så jättemycket på TV, men det finns vissa program som jag gärna vill se.  Jag tycker tex att det är kul att titta på alla CSI-varianterna och Navy CIS. Men det är en sak som har stört mig när jag har tittat på Navy CIS, och det är att det syns på olika sätt hur de manipulerar och fejkar. När Gibbs och den kvinnliga chefen (jag har glömt vad hon heter) har diskussioner och det är täta klipp som visar deras ansikten under samtalets gång är det alltid en diffus dimridå när kameran är riktad mot henne, och sen blir bilden knivskarp när Gibbs kommer i bild. Antagligen har hon kontrakt på att inga skavanker ska få synas i bild, och då löser de det genom ett dimfilter.

Tänk om det fanns såna förskönande knep som skapar dimridåer i verkligheten. Fast när jag tänker efter så gör det ju det. På krogen kallas de för "en stor stark"!


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag gillar också Navy-CSI men jag får nog titta lite noga och titta efter på vad du har lagt märke till.

Kram Ingrid

ps. du har chans på ett par vantar hos mig...är du sugen?

Postat av: TheAdmin

Hej, har du sett min hemsida? http://www.navy-cis.se

2009-11-04 @ 11:56:27
URL: http://www.navy-cis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback