Äckelmagad

I vanliga fall har jag ovanligt lite bacillskräck, jag spritar inte ens händerna på jobbet, men jag har upptäckt en sak som jag tycker är äckligt. Det är om man beställer en kaffe latte på något fik, och den rutinerade personalen fixar och trixar med alla sina pysande maskiner, och så gör de ALLTID det som jag tycker ser så äckligt ut. Precis innan de ska blåsa upp mjölkskummet i metallbunken så gnider de av det lilla munstycket med en slibbig wettextrasa, och sen ska munstycket ner i mjölken som man ska dricka... Jag vet inte heller varför alla wettextrasor ser så ofräscha ut, men jag föreställer mig att de här trasorna luktar av gammal varm mjölk.  Finns det inga andra trasor som fungerar på mjölkskummarmunstycken? Måste det vara en sunkig wettex?


Kommentarer
Postat av: Hanna

Wettexdukarnas karaktär är liksom äcklig. Svampig och bakteriehärdars paradis. Jag fattar inte att jag inte lider av det där eftersom jag i vanliga fall har en del bacillskräck. Jag har nog tänkt att bakterierna där, 100 grader och allt det där. Men mjölken kommer ju knappast upp i såna temperaturer. Är det kanske bakterierna som gör att man kan bli tjock av latte?! :)

Postat av: Inger Maryissa

Det du skriver om har jag tänkt på också.

Och även när de torkar av olika saker, tar i pengar och sedan utan att tvätta händerna fixar t.ex. kaffet och annat.

Man blir tvungen att förtränga detta när man sedan sätter sig ner för att njuta av fikat.

2009-10-29 @ 14:09:51
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Anna ..tassar in

Du...sådant kan få mig galen..papper ska dom ha..nytt fräscht varje gång..grr o morr på dem annars..

2009-10-29 @ 14:59:54
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: elena cn

Jag tänkte precis på det i igår när jag beställde en utav mina få latte (brukar annars vara snål och köpa vanligt kaffe). Jag undrar om de torkat bordet med samma trasa också?! USCH! Nej, jag säger som Anna här ovan...använd PAPPER!!

2009-10-29 @ 19:05:16
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: Kersti

Precis så har jag också tänkt.

2009-10-29 @ 21:22:17
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Erik

Usch, fy på dig Fia! Jag har inte skickat en tanke på detta fenomen med munstyckesavtorkningen. Nu har jag sett det ske på tre olika fik. Detta hade jag inte behövt... Jag som gillar både kaffe latte och cappuccino. Men f o m nu blir det först efter kritisk kommentar till baristan om att ge f-n i att torka av munstycket.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback