Plockat ur verkligheten...

*blädder, blädder, blädder för att hitta ett telefonnummer*

En fröken lyfter telefonen och slår numret

- Hej, det är xxxxxxxx
- Hej, det här är Fia, ditt barns mentor. Jag ringer för att yyyy mår väldigt dåligt och behöver gå hem. Jag vill inte skicka hem yyyy utan att du vet om det, eftersom yyyy inte alls ser pigg ut nu.
- Åh, jag har precis kommit till jobbet. Kan yyyy gå hem och klara sig själv?
- Det känns inte som en bra idé, med tanke på hur yyyy verkar må just nu.
- Jaha,men det tar en halvtimme för mig att komma och hämta yyyy.
- Det ordnar sig. Jag stannar med yyyy under tiden tills du kommer.

En fröken ordnar så att en snäll kollega går och ser till de elever som skall börja jobba i klassrummet. Yyyy får sätta sig och vila lite, med ett glas vatten och lite småprat. Efter ca en halvtimme ringer telefonen.

- Hej, det är xxxxx igen. Jag är framme om fem minuter. Kan yyyy gå ut till parkeringen så väntar jag där....

En fröken känner stor frustration, hjälper yyyy att få på sig jackan och följer med en bit mot parkeringen. yyyy och en fröken vinkar lite till varandra, och en fröken går tillbaka till arbetsplatsen och hoppas att yyyy blir ordentligt ompysslad i hemmet....

Kommentarer
Postat av: Dotter yv

Fy sjutton... Fy!

2009-11-22 @ 00:28:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback