Lättrörd

Jag har ibland såna dagar då känslorna ligger precis under huden, förresten ligger de nog ovanpå huden och skvalpar om jag ska vara riktigt ärlig. Då kan jag inte titta på nyhetsinslag om föräldralösa barn eller misshandlade hästar eller misskötta människor på äldrevården utan att ögonen fylls med tårar. Var och varannan artikel i DN gör mig beklämd och jag kan snörvla mig igenom artiklar om vardagshjältar, så jag måste tänka mig för var jag sätter mig och läser tidningen.
Idag var det en artikel om en ung pojke som hade förlorat sin mamma i cancer, och jösses vad tårarna rann på mig.  Det finns en del bloggar som är totalt utlämnande, och de klarar jag av någon anledning av att läsa, men däremot blir jag så berörd av dem som skriver lite återhållet, så att sorg och smärta skymtar fram mellan raderna.
Är det bara jag som är så här lättrörd, eller är vi fler?

Kommentarer
Postat av: Jazzhoppan

Du är inte ensam. Jag kan böla för allt.

Jag tror att det återhållsamma sättet funkar för mig också, sen tror jag att en sorg följer en annan. Vissa dagar är det bara så och det är helt ok. Kram

Postat av: Annelie

Jag läste också den artikeln. Och bölade!

2009-11-26 @ 22:16:07
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Dotter Yv

Heeelllooo.. jag tror inte ens jag behöver svara på det här va? Ingen av mina systrar heller för den delen :) Fina gener!

2009-11-26 @ 23:22:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback