Vilken nöt!

Idag hade jag en lunchdejt med maken. Det var lite stressigt, för jag satt på ett möte hela förmiddagen, och skulle på en information om ett nytt administrativt system efter lunch. För att spara tid ringde maken upp mig och beställde maten medan jag var på väg till restaurangen, och när han frågade om jag ville ha "Flygande Jakob" tyckte jag att det lät som ett lysande förslag.
Maten var supergod, och när jag tog mina första tuggor satt jag och funderade på varför jag inte hade ätit "Jakob" på så många år, fast det var så gott.  När jag tog ytterligare en tugga och började undra vad det var som var så knastrigt kom jag på orsaken. Jag upptäckte att jag satt och tuggade på en jordnöt, och jag tål inte nötter...


Som tur var slapp jag en kraftig reaktion. Det enda som hände var att det kliade lite på tungan. Men hur kunde jag vara så klantig?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Min yngsta har som favoritmat flygande Jacob. Maken är nötallergiger men jordnötter tål han

Ha en bra helg kram Tingeling

2009-05-08 @ 21:00:21
Postat av: britten...

men oj..vilken tur att du slapp en kraftig reaktion då......hoppas du blev mätt på en annan rätt

Postat av: Ester

Fy vad läskigt! Du skräms, Fia!

Tur, tur, tur att det gick så bra.

2009-05-08 @ 22:10:47
Postat av: Helena

Vilken tur du hade att det inte blev värre. Men är du nöt allergiker? Jordnötter är inte släkt med nötter annars. Det är en sojaböna.

Ha det gott. Helena

2009-05-08 @ 22:43:37
URL: http://solgudinna.blogg.se/
Postat av: Kersti

Stackare. Men ibland tänker man inte längre än näsan. Flygande Jakob är gott men kanske inte om man inte tål nötter. Ha en skön helg. Kram

2009-05-08 @ 23:36:30
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Ulla

Flygande Jakob känns som 80-tal. Jag har inte varit så förtjust att ha frukt i mat och därför valde jag inte så gärna Flygande Jakob. Vilken tur att du klarade dig från en större allergisk reaktion

2009-05-09 @ 06:28:40
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Pia

^Åh jösses, det hade kunnat gå illa det där..

Hoppas kliet försvunnit och du har en skön helg!!

2009-05-09 @ 15:50:44
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback