Svacka

Jag har varit dålig på att uppdatera bloggen en tid, och jag har knappt hunnit/ orkat surfa runt och läsa andra bloggar. Jag har haft en tuff tid på jobbet. Det har sugit både ork och arbetsglädje, och jag har fått anledning att tänka över tillvaron.
Visst har det hänt massor av saker varje dag, men det finns inte en chans i världen att man kan skriva om den typen av händelser. Det är tunga, jobbiga saker som kommer till ytan, och det går absolut inte att skriva om det, inte ens i förtäckt form. Man kan inte använda sig av enskilda människors privata sorger för att skriva av sig.  Och eftersom jag har varit alldeles uppfylld av det som har hänt har jag istället blivit alldeles tom på ord.

Efter lite djupandning för att hitta ny energi blir det kanske lite bättre fart på skrivandet igen.

Men jag får väl erkänna att jag saknar de dagliga kontakterna med alla ungar och jag saknar gemenskapen med mina arbetskamrater i arbetslaget. Jag saknar att sitta och läsa Illustrerad vetenskap eller DN:s veteskapliga artiklar och bli inspirerad till arbetsuppgifter till mina ungar. Och det är så fånigt - alla gamla rutiner sitter i ryggmärgen, så vid den här tiden på året sneglar jag lite på skolverkets kursplaner med en undermedveten tanke på vilka arbetsområden de kommande sjuorna ska jobba med. Det är väl en gammal yrkesskada....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Förstår dig min syrra är just nu tillfällig rektor fram till sommaren ochdet är massor med jobboch slit

Jag tycker det inte är värt pengarna men sen tycker jag bäst om attjobba direkt med barnen

Försök återhämta dig när du är ledig och ta det lugnt kram Tingeling

2009-05-02 @ 19:00:55
Postat av: Lissen

Hoppas du hämtar styrka Fia!

Förstår att det är tufft att möta människors sorg och öden. Kram

Postat av: soffie

må så gott du kan,

kramar till dej

2009-05-02 @ 23:26:28
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: elena cn

Jag förstår dig absolut!!

För mig har det varit likadant på bloggfronten. Det har varit mycket stress på jobbet och med alla andra uppdrag jag har vid sidan om + en infektion i kroppen. Men jag tror nog att du har det ett snäpp värre. Rektor är nog inget jag skulle välja att vara i första hand...det är verkligen slitigt och kräver mycket av ens tid!

Jag hoppas att du får kraften och orken tillbaka!!

Kramar på dig!!

2009-05-02 @ 23:38:27
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: Pia

Oj, vad livet verkar tungt för dig just nu! Försök samla kraft och energi och "bara vara".. Själv hämtar jag kraft ur naturen, det är min meditation!!

Hoppas allt det jobbiga löser sig till det bästa!

Kram!

2009-05-03 @ 11:49:40
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Ja du Fia så där kan det bli i livet ibland.. men hoppas du hittar tillbaka till dig själv och alla goa inlägg du förmedlar.. titta gärna över till mig så kanske du kan njuta en stund:-) Kram på dig

2009-05-03 @ 11:55:31
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Ninni

Ibland bara orkar man inte varken skriva eller läsa!



Har det hänt masa tråkiga saker på jobbet?

Hoppas styrkan kommer åter..stor kram

2009-05-03 @ 12:53:30
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Tesstamente

Kraaaaam på dig och hoppas allting ordnar sig till det bästa!!

2009-05-03 @ 14:38:36
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: Tesstamente

PS. Din lilla historia hos mig kittlade min hulkreflex mer än min syster historia.. blek om nosen blev jag, men kunde inte låta bli att skratta. Och sen svimma;-)

2009-05-03 @ 15:17:40
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: Helena

Jag känner likadant. ingen större lust att sitta inne i det fina vädret. Det kommer inte bli så mycket bloggande av i sommar om vädret ska vara så här fint. Men det är väl positivt ändå.

Ha det gott, och få inte dåligt samvete.

2009-05-03 @ 16:16:46
URL: http://solgudinna.blogg.se/
Postat av: Mia

Vi har gott om kottar här på gården, och det är såååå trevligt! L

2009-05-03 @ 16:24:33
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Ninna

Det visar en proffsighet, att kunna skilja på vad som du kan skriva om och vad som du inte ska publicera. Det är bra och skönt för de du är chef för att ha en sådan person, som chef.



Att du saknar att jobba nära eleverna är inte konstigt eftersom det är det du valde att utbilda dig för. Det tar tid att lämna den rollen och att delvis se från en ytterligare synvinkel.

2009-05-03 @ 17:21:54
URL: http://persiljeland.blogg.se/
Postat av: Erik

Fasen, jag har försökt kommentera flera gånger. Men det vill inte ta. Lite roligt med tanke på ämnet. Har musiktemat om skola gett dig intressanta nya vinklar? Kul att du hann kika förbi mig :-) Hoppas att du snart finner en bra metod att "hinna med" dina olika livsdelar. Trist om jobbet suger ut all din energi. Pengar är nog bra, men livskvalité är nog betydligt viktigare! Simma lugnt Fia! ;-)

2009-05-04 @ 10:57:57
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: Erik

Hurra, den här gången tog kommentaren ;-)

2009-05-04 @ 10:58:40
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: Yvanna

Puss mamma! Minns du när L prompt skulle gå hotell och restaurang? Visst, sa ni, om det är det du vill. Eller alla år som jag har dansat och ni har stöttat mig till hundra procent? För att det har varit något jag har velat.

Gör det som du VILL. Något som är roligt, något som är kul, som GER kraft och inte TAR ork. Det är nonsens. Det ska vara kul att gå till jobbet!

Och inget gör mig mer glad än att se dig glad. Puss mamma! Tänk på vad du faktiskt vill. Love u.

2009-05-04 @ 19:48:32
Postat av: Yvanna

Puss mamma! Minns du när L prompt skulle gå hotell och restaurang? Visst, sa ni, om det är det du vill. Eller alla år som jag har dansat och ni har stöttat mig till hundra procent? För att det har varit något jag har velat.

Gör det som du VILL. Något som är roligt, något som är kul, som GER kraft och inte TAR ork. Det är nonsens. Det ska vara kul att gå till jobbet!

Och inget gör mig mer glad än att se dig glad. Puss

2009-05-04 @ 19:48:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback