Det regnar, regnar...

Jag har smugit upp före alla andra. Det är tyst i huset, och jag hör hur regnet smattrar mot rutorna. Balkongdörren står lite på glänt och luften som rinner in är frisk och alldeles nytvättad. En bit bort på kullerstenarna kommer ett färgglatt paraply  svajande, och därunder promenerar en yrvaken hundägare med sin morgonpigga hund. Oxlarna på torget, som alldeles nyss var kala med små gröna löften om löv, har plötsligt exploderat i en grön kaskad.  Om jag lyssnar noga hör jag hur regnet slår i backen och med ett litet surplande läte rinner ner i dagvattenbrunnarna.
Det är ett uppfriskande vårregn och jag njuter för fullt!

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Klockan lite mer. Regnet och molnen har dragit förbi. Solen bryter igenom ...

Postat av: Ninni

Mmmm underbara härliga snygga Björn Skifs!



Du vilken tur att det gick bra med nötterna....oj kunde ha gått illa, men visste inte maken att du är allergisk??



Ha en härlig lördag..kramen



2009-05-09 @ 14:10:55
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback