Cirkus

Idag när jag åkte hem från jobbet såg jag stora affischer som förkunnade att vi får besök av en cirkus nästa vecka, och då fick jag plötsligt dåligt samvete. Jag har nästan aldrig gått på cirkus med mina barn, för jag tycker inte att det är roligt eftersom clownerna är så obehagliga.


Undrar om mina barn har gått miste om en viktig kulturupplevelse? Undrar om min aversion mot clowner har överförts på döttrarna?

Jag får trösta mig med att jag har släpat runt dem på otaliga muséer, utställningar , shower och musikaler istället. Fast det är väl inte riktigt samma sak, förstås.

Kommentarer
Postat av: Anna

Du...jag har heller aldrig gilla clowner..jag tycker dom är tragiska..något vemodigt och obehagligt är det över dem..så är det bara..

Postat av: agneta

clowner är klart överskattade, vi har oxå sällskap av Stephen King i vår aversion!

2009-05-08 @ 18:59:46
URL: http://stillstanding.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena

Här är en till som inte förstår att uppskatta cirkus.

Clownwerna har jag aldrig förstått mig på. Inte heller överböjliga människor.

Så mina barn har heller knappast varit på cirkus. Nu är de vuxna.. och gillar inte heller cirkus och clownner. Vi tittar inte ens när det är cirkus på tv:n... Clowner ÄR inte roliga! Inte enligt vår mening.

2009-05-08 @ 19:25:39
URL: http://mammselen.blogg.se/
Postat av: Dotter nr 2

Mammeli! Jag har blivit en ganska vettig människa ändå, dock gillar jag läskig skapunkig cirkusmusik... undrar varför? Kanske mitt sätt att komma över att jag också tycker att clowner är rätt läbbiga...



kram från mellandotter Y

2009-05-09 @ 15:31:33
Postat av: frktjatlund

Nej, jag gillar inte heller vanlig cirkus. Varken clowner eller de stackars djuren. Alla med en stor sorg i sina ögon.

2009-05-10 @ 21:52:35
URL: http://frktjatlund.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback