Jag känner ...

Jag känner mig sliten just nu. Det är många problem som hopar sig, och jag kan av hänsyn till de berörda inte komma med något ironiskt, raljerande inlägg.  Jag känner lojalitet mot både elever, lärare och föräldrar, och jag hamnar ofta i knepiga situationer där jag måste använda all visdom jag har förvärvat efter alla mina år i kunskapens korridorer. Jag måste vara diplomatisk och taktfull, samtidigt som jag ska sätta ner foten. För vem ska jag sätta ner foten? För mina älskade fd kollegor, för mina älskade elever, för alla viktiga föräldrar eller för politikerna (not!)

Kommentarer
Postat av: Jonas

Det där är svårt, ibland tycks det som att man liksom trampar på någons tå oavsett vad / hur man gör. Man måste vara avvägd, smart tänka igenom varje ord flera gånger, agera smart. fråga sig KAN någon missförstå?

Joo jag har åxå varit där, det är jobbigt.

Postat av: Pia

Åh, vilken knivig sits du sitter i!! Hur man än gör så blir det konsekvenser av det, ofta både bra och dåliga!! Jag håller tummarna för att "det" ska lösa sig på bästa sätt!!

Kram!

2009-03-30 @ 21:49:30
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Irish

true! and i have a feeling i might've made "my" opening even wider=)

2009-03-31 @ 09:22:20
URL: http://tesstamante.blogg.se/
Postat av: agneta

jag tror på att säga sanningen och vara noga med att det här är sanningen som jag ser den. sen kan man fråga de berörda om de är nöjda med situationen som den är eller om de vill ha en förändring. känns det tjorvigt, tänk på Gazaremsan. DE har en knölig sits m ed en infekterad konflikt. så vill väl inte vi ha det? (eller säga som Dr Phil; Do you want to be right or do you want to be happy?)

2009-03-31 @ 12:07:37
Postat av: Anonym

Jaaa, det är ingen lätt situation... :/

2009-03-31 @ 19:00:34
Postat av: ejmis

Filmen var lite speciell men klart sevärd.

2009-03-31 @ 19:40:55
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Ninna

Du har en krävande roll då du ska kunna förhålla dig och bemöta de olika parter, som du skriver om. Samtidigt kanske du även är ekonomiskt ansvarig för er verksamhet.



Står/är det tydligt uttryckt vilket uppdrag du har? Utifrån det, tillsammans med hänsynstagande, får väl bli det som gäller. Det kan inte vara lätt, men du verkar starbeta för att göra det så bra som möjligt.

2009-03-31 @ 19:56:50
URL: http://persiljeland.blogg.se/
Postat av: soffie

men å vad jobbigt för dej men inte för politikerna,

är ni fler som kan hjälpas åt ?

ha det så gott

2009-03-31 @ 20:36:19
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Ester

Kämpa på, vännen! Jag hoppas att folk förstår att du är en jättestor tillgång. Det är ett viktigt jobb, men bara ett jobb. Ta hand om dig!

2009-03-31 @ 22:09:31
Postat av: Erik

Tack för ditt tack på min torsdagsreflektion ;-) Förstår vilka knepiga problem du ställs inför. Kan inte vara lätt, men du verkar klok, så säkert finner du en bra väg. Kämpa vidare! Men i större perspektiv måste jag säga att jag häpnar över den krassa synen på besparingar när det gäller våra unga. Att politiker (med flera i beslutspositioner) aldrig lär sig, det är helt otroligt!?! Du är i dessa sammanhang en bricka i ett trist penningspel. Hoppas du inte blir "kantstött"...

Postat av: Ninni

Ja usch va jobbigt...man blir sliten av sånt.



Ha det gott, kram kram

2009-04-01 @ 07:03:26
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Mumin

Usch ja vilken jobbig sits du sitter i...men du är ju klok och förståndig så jag tror nog att du kan komma tillrätta med det hela. kram på dig! Mumin

2009-04-01 @ 18:08:00
Postat av: Tesstamente

Tur att du är fylld av visdom! Du kommer att hantera det på bästa sätt, det tror jag!



Kläm, kläm!

2009-04-01 @ 22:04:29
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: Häxprinsessan

JAdy, mellanchefer och tjänstemäns ständiga dilemma. Uppdraget har vi ju bara att "utföra" man man har ju friheten att utföra det på sitt sätt...



Inom ramarna men med största möjliga hänsyn och omtanke...



Lycka till!

2009-04-02 @ 10:23:16
URL: http://sexbarnsmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback