Andra chansen

Jag har insett att Melodifestivalen har blivit mitt favoritprogram. Jag älskar Petra Medes ironiska humor, och hennes charmiga sätt att vara både personlig och professionell. Hon har perfekt timing och lyckas leverera sina understatements med ett strålande leende. Hon är en stark personlighet, och jag gissar att ingen är oberörd, så antingen älskar man eller irriterar sig på henne.

Och igår upptäckte jag till min förvåning att trots att jag glatt trallar med i många av låtarna, och tycker att många är kanonbra, så satt jag och tokröstade på Caroline af Ugglas. Där finns inga inövade poser eller koreografer som har stajlat framförandet, utan där finns bara en tjej som sjunger så att man vill gå dit och ta hand om henne. Snacka om att beröra med sin sång!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag tycker att Petra Mede är så fruktansvärt jobbig!

2009-03-08 @ 08:51:37
Postat av: Lotta

Jag tyckte inte alls om Caroline af Ugglas förra gången hon deltog i melodifestivalen, men den här gången gillar jag låten. Jag letade upp hennes förra låt på Youtube och lyssnade på den, och nu tycker jag plötsligt om den också.

2009-03-08 @ 11:43:59
Postat av: Y

Nämen inte Caroline, mamma. Eller jo, hon är ju cool och hennes låtär grym. Men den kan ju aldirg vinna den stora festivalen. "Oh please oh please oh please oh" eller hur kommer den låta?

Nej, vi måste tänka taktiskt här.

Och ja, jag fruktar att jag blivit en riktig melodifestival-nörd.

Postat av: Annelie

Petra inledde gaygalan som var måndagen före schlagern med: "Japp, kan vi riva av den här galan lite snabbt nu, för jag har saker att repa va". Hon är rolig.

2009-03-08 @ 13:53:43
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Pia

Ja, hennes låt var väl ok så länge jag inte behövde se henne.. min blick fastnade på de där benet som gick upp och ner hela tiden.. ;o)

2009-03-08 @ 15:43:03
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: lillsyrran

af Ugglas låt är helt underbar, tycker jag. När hon sjunger höjer jag volymen och tystar barnen. Paolina tycker dock att det är ett tjat med det där "snälla snälla"...

Sköt om er!

2009-03-08 @ 18:14:56
Postat av: Dahlarna

Jag var på genrepet! Så kul att se det live. Tycker att Petra är sådär i tv-rutan. Så övertydlig när hon pratar - men live var hon helt underbar! KÄndes mycket mer avslappnad & skämtade rejält även utanför tagning. Cool tjej!



Caroline är verkligen naturligt på sitt sätt. Hennes låt är riktigt bra! Hon levererar med hela sin kropp! Klicka ägrna på länken, så kommer du till mitt inlägg med en massa bilder från andra chansen! Hoppas att du får en bra vecka!

Postat av: Dahlarna

Blev visst ett h för mycket i http... Här är den rätta länken.

Postat av: Erik

Finalen verkar bli en spännande mix av låtar. Caroline med sin Joplininspirerade låt, den där operalåten och så lite blandad ABBA disco... JA, jag glömde så när smågrabbarna med all hårdrocksattityd, ha, ha! Få se vad man ska rösta på under finalen?

2009-03-08 @ 23:21:58
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Nej inte Petra Mede för mig inte. Nej inte Caroline heller. Tyvärr...

Jag har länkat till dig från min sida under länkar.

Det har du väl inget emot?

kram Ingrid

2009-03-09 @ 19:40:26
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback