Akilleshälen

I vår familj är vi överens om det mesta. Vi bråkar aldrig om pengar,alkohol, spelvanor, umgänge, övertidsarbete eller ihopklämda tandkrämstuber. Men vi har vår akilleshäl....
Det första problemet är att min man verkar ha en nästan manisk benägenhet att slänga in något eller några vita plagg när tvättmaskinen är fylld av kulörta plagg i sprakande färger, eller ännu värre, en maskin fylld av svarta eller blåsvarta kläder. Då verkar han ha ett tvångsmässigt beteende att slänga in sina vit- och svartrandiga (eller -blårandiga) tröjor, vilket får till följd att de ursprungligen tämligen fräscha vita partierna efter tvätten är grådaskiga och trista. Det som en gång har varit fräscht ser plötsligt halvsunkigt ut.
Det andra problemet är att maken aldrig någonsin läser manualer när man har köpt något nytt. Det innebär att han bränner stekpannor som andra förbrukar tandkräm. Vi har vid ett antal tillfällen köpt nya teflonstekpannor, och i bruksanvisningen står det klart och tydligt att man inte får ha maximal värme på, för då saboteras tefloneffekten. Vad gör då min man? Jo, han bränner givetvis igång stekpannorna på högsta effekt för att "värma upp dem ordentligt", vilket gör att tefloneffekten försvinner, och allt bränner i fortsättningen vid i de stekpannorna. Alltså måste jag köpa nya stekpannor som maken omgående bränner sönder...

Och då undrar jag...vad är svagheten i ert förhållande?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad skönt att ni inte har värre problem.

Jag tycker att min man ägnar för mycket tid åt att titta på sport men det var mest irriterande i början av vårat förhållande nu tycker jag om egentid

Själv är jag nog ofelbar ( hihihi!!!) kram Tingeling

2009-03-07 @ 23:34:32
Postat av: Annelie

Jag är min egen fru. Alltså inga dilemman ;-)

Postat av: V

HA ha, Fia. har Ni en sängplats över? Kan jag få bo hos Er?

Vad är vår svaga länk? Njae, jag säger så här; vi lever på någon slags sinande passion. Tre barn på två år... Kram, V

2009-03-09 @ 23:18:09
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Postat av: Ester

Jag blir grymt otrevlig om jag är hungrig.

Jag blir grymt otrevlig om det är rörigt hemma.

Jag blir grymt otrevlig om jag är trött.

Han får mig alltid att skratta.



Så jag äter, städar och sover. Och skrattar.

Och min sambo är alltid på trevligt humör.

Det är nog jag som är svagheten i vårt förhållande.

2009-03-13 @ 21:52:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback