Snaskiga tidningar

Jag blir så illa berörd över vilka gamar det finns på kvälls- och skvallerpressen. Det är så hänsynslöst och snaskigt hur de rotar i detaljer i Michael Jacksons privatliv. Det är klart att han levde ett märkligt liv och att mycket han har gjort har blivit offentligt, men jag har alltid haft en känsla av att han har försökt värja sig från allt rotande i privatlivet. Han har gjort det genom att köpa sig en gigantisk farm där han har försökt avskärma sig från omvärlden, och han har låtit sina barn gå omkring med masker framför ansiktet som ett slags skydd från nyfikna blickar. Visst har hans beteende verkat lite sjukt ganska ofta, men han har ju inte precis bjudit in pressen till sitt vardagsrum i dokusåpor som så många andra kändisar har gjort. Och nu när han har dött blev begravningen rena mediecirkusen, där de stackars sörjande barnen och deras avskedsord slås upp som toppnyheter överallt. En stackars liten 11-årig flicka som just har förlorat sin pappa och tar ett sorgset farväl hamnar på löpsedlar och förstasidor. Flickan är ju ingen etablerad artist som är tränad att hantera media utan hon är bara en helt vanlig (nåja, där tog jag kanske i lite) dotter som har blivit faderslös.
Det känns som om det är pengahungriga personer överallt kring Jackson. Det är en riktig kassako som både familj, producenter och mediefolk kan mjölka en hel del ur.
Men de kunde väl skona barnen!

Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Jo, jag berörs också illa över kvälls- och skvallerpressens skriverier.

Och speciellt när det gäller hans barn och vad de utsätts för.

Jag blev så berörd av hans lilla 11-åriga dotter när hon i slutet av minnesstunden / begravningen gråtande talade om hur mycket hon saknade sin pappa.

Ja, jag tycker också att mediefolk borde skona barnen.

De behöver lugn och ro, och jag hoppas från mitt hjärta att de får leva ett någorlunda normalt liv och i trygghet.

Kram

Postat av: Ingrid

Helt rätt. Jag vill inte byta med någon kändis.

Aldrig kunna vara sig själv alltid påpassad.

Hemska tanke.

Stackars barn

Kram Ingrid

2009-07-08 @ 23:13:29
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Erik

Kan bara hålla med. Passar ganska bra med detta inlägg http://erik56.blogg.se/2009/july/harlig-version-av-fools-overture2008-04-02-1.html

Barn, ja de flesta skulle skonas från alla dessa "snaskiga" skriverier, allt detta skvaller!

Postat av: Mr Bee

Jag håller så med , barnen kommer i första rummet alltid.

2009-07-09 @ 11:27:51
Postat av: Britten

hej min vän..jag har berörts djupt och mycket av cirkusen runt Mikael jacksons död...tycker det är så så sorgligt att man inte ens i sin död kan få lugn och ro...Jag önskar jag kunde säga rätt saker till dig...jag förstår att du har det tungt ...men en sak vet jag i alla fall och det är just som jag skrev att när det vänder ..för det gör det..så blir det ljusa ljusare , när ångesten lyfter och det blir stilla ro och ljust..jag önskar dig det snart...Stor kram

2009-07-09 @ 21:21:03
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: ejmis

Tack för din snälla kommentar =)

2009-07-09 @ 23:06:34
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: soffie

ja kan han inte ens få va ifred nu å få vila i frid,

gokväll

2009-07-10 @ 22:06:26
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: amonym

usch ja visst är det gräsligt att det aldrig ska bli lugnt och ro runt den mannen.....det värsta är ju att vi köper tidingarna.....att dessa skvaller- och kvällstidningar säljer på dessa hemska rubriker. Människan är ett konstigt djur....

2009-07-11 @ 19:20:13
URL: http://amonym.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback