Omskakande bok

Jag har precis läst ut 14 år till salu - en skakande svensk historia av författaren  Caroline Engvall. Det var absolut ingen överdrift att kalla det för en skakande historia. Jag var ledsen, upprörd och arg när jag läste den sanna  historien om 14-åriga Tessan som efter en våldtäkt hamnade i en härva av prostitution, lögner och skrämmande övergrepp. Det som gjorde det så komplicerat var att det inte bara var män som förnedrade och utnyttjade henne, utan hon själv hade svårt att ta sig ur beteendet - det hade blivit som ett gift för henne. Det otäcka var den fara hon utsatte sig för när många av männen visade sig vara våldsamma och hotfulla.
Det är en skrämmande skildring av hur lätt det är att knyta sexkontakter med hjälp av Internet, och hur vanligt det är med äldre män som vill ha sex med så unga tjejer som möjligt. Några av kunderna visar sig vara vanliga, stadgade familjefäder som vill ha en ung tjej att leva ut sina hemliga drifter med.
Det var svårt att lägga ifrån sig boken, för jag ville verkligen få veta hur det skulle gå för Tessan, så jag har under några timmar läst den från pärm till pärm. Men jag tänker inte avslöja hur det går...


Kommentarer
Postat av: Anna susar in

Huuu..jag vill ha kärlek o romantik när jag läser..:)

Postat av: Anonym

Usch ja, jag har nyss sett medaljens baksida av detta samhället......vi som lever i en skyddad värld vet inte hur bra vi har det. Kram på dig och ha en go fredag! Mumin

2009-07-24 @ 14:12:14
Postat av: Ingrid

Jag får kanske läsa den, för jag gillar sådana böcker.

Kram Ingrid

2009-07-24 @ 20:24:51
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: ejmis

Tack för tipset!

2009-07-25 @ 00:26:02
Postat av: Lena

Usch, hemskt.....men även jag gillar verklighetsbaserade böcker så den ska jag nog ta att läsa vid tillfälle.

2009-07-25 @ 00:45:54
URL: http://cruelladelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback