Nattskratt

Inatt låg dotter Lilla Y och jag och fnittrade högt i varsitt rum. Hon berättade om en rolig sak som hände igår när hon var på gymmet och tränade.  Lilla Y har de senaste åren haft flera barngrupper som hon har tränat i dans, och i en av grupperna var det en mamma som hela tiden har varit väldigt entusiastisk och positiv. Den mamman hade berättat för en god vän hur glad hon var att Lilla Y skulle bli ny Body Jam-instruktör på gymmet, och hon hade omedelbart anmält sig till passet. När mamman och Lilla Y möttes i omkädningsrummet uppfattade Lilla Y det som att mamman i sin översvallande glädje var på väg att omfamna henne, så hon sträckte ut armarna och gav henne en bamsekram som hälsning. Samtidigt som hon kramade mamman insåg hon att mammans yviga gester i själva verket berodde på att hon försökte passera de andra personerna i det trånga omklädningsrummet. Lite smått generad släppte Y sitt grepp om mamman och lät henne gå vidare.
Hennes berättelse påminde mig om mitt första föräldramöte i min allra första klass. Jag hade klarat av alla punkter på dagordningen och avslutade mötet. En av de närvarande föräldrarna (som satt allra längst fram i klassrummet) var en väldigt god vän till mig, så när hon reste sig för att gå kramade vi om varandra. Föräldern som hade suttit strax bakom henne tittade till på oss, och ställde sig bakom min goda vän, och sen kramade hon också om mig. Det fick till följd att alla föräldrar i rummet uppfattade det som mitt otroligt varmhjärtade sätt att avsluta möten, så de ställde sig snällt  på ett led och kom en i taget fram och kramade mig innan de gick hem.
Det är ganska många år sedan det här hände, men många av de här föräldrarna hälsar fortfarande med en kram när vi stöter på varandra.:)

Kommentarer
Postat av: Maria

Hahaha, det här inlägget har jag skrattat åt så att jag fick tårar i ögonen =) Otroligt roligt. Hade velat vara på det föräldramötet!



Och ha det nu så alldeles fantastiskt bra på nya tjänsten!! Lovar att du kommer att klara det med glans, så klok som du är!



Kram!

Postat av: Ninna

Det hände ngt liknande för mig ikväll. Jag hade ansvar för ett möte ikväll, där jag kände ngr personer. När vi avslutade mötet fick jag en kram från tre av de, som var med. En fjärde person kände jag ej, men hon ställde sig efter de andra och gav mig sedan en kram. Det var inte något problem för mig, men det kändes lite komiskt på sätt och vis.

2009-01-20 @ 20:01:59
URL: http://persiljeland.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena

Hahaha.. vad roligt!

2009-01-20 @ 21:06:49
Postat av: elena cn

Haha! Vad härligt! Jag tror inte det hänt mig så där vid något föräldramöte men till avslutningen har det nog utbytts kramar.



Och de där grodorna är nog bara väldigt hala kan jag tänka mig:)

2009-01-20 @ 21:41:34
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: vivan

Vad gulligt av dem...kramen!

2009-01-20 @ 23:21:51
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Erik

Roligt inlägg, trevlig "dubbel" berättelse. Jaa, inte helt fel, att kramas (även om det onekligen var ett feltänk bland föräldrarna). Fanns säkert flera föräldrar som mådde bra den kvällen. Att kramas är inte dumt alls :-)

Kanske något att ta med till ditt nya jobb?

2009-01-21 @ 00:16:52
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: Fia

Maria: Tack så mycket! Väntar bara på att du ska bli utbildningsminister :)

Ninna: Haha, hon ville väl inte känna sig utfryst.

Anna-Lena: Ja dottern och jag hade svårt att sluta fnittra när vi tänkte på det.

Elena: Ja, man är mera van vid kramar på avslutningen än på föräldramöten.

Vivan: Ja, det var jättegulliga föräldrar!

Erik: Det ska absolut med till nya jobbet! Här ska kramas!

2009-01-21 @ 22:19:29
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: lillsyrran

Vilken underbar historia!

2009-01-22 @ 16:06:41
Postat av: Vargen

hahahahaha... ha ha... gud vad roligt, skrattar så jag får ont i magen :)

2009-01-23 @ 11:10:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback