Jullov

Efter en massa julkramar till både elever och kollegor stängde jag dörren till mitt klassrum, viskade ett tyst "hejdå macken" (inte riktigt sant, men det passade så bra här), greppade min kasse med en vacker julros och en ask ischoklad, klev ut i den friska vinterluften i fullt dagsljus för ovanlighetens skull och gick på knarrande snö mot busshållplatsen. Jullov. Själva ordet smakar pepparkaka, glögg och julmust. Jullov. Lata mornar med sen frukost, bokläsande och radioskval. Jullov. Promenader så långa som man känner för. Jullov. Tid att titta på utställningar, gå på museer och slinka in på jazzklubben i Söderhallarna och bara sitta och softa med en öl. Jullov. Plocka fram symaskinen och sy nya kuddfodral, laga trasiga jeans och sy in några kläder som är lite för stora. Jullov...aaah!

Drack en latte med en trevlig person, vilket kommer att leda till skvaller, och åkte sen hem och tog ett skumbad mitt på eftermiddagen. Lyx. Jullov.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback