Hemtrevlig båt

Igår morse var det kallt, så snön som lite försiktigt singlade ner bestod av julkortsvackra, torra stjärnor. Under dagen blev det varmare, och på eftermiddagen var det snöblandat, rått regn, och ganska hård blåst. Kylan trängde igenom alla kläder, och det spelade ingen roll åt vilket håll man vände sig. Kalla, blöta vindar letade sig in och kylde ner kroppen ända in till skelettet i alla fall.
Jag var hemväg efter att ha druckit en latte på Roberts´ i Söderhallarna. Jag kan välja mellan att ta tunnelbana + tvärbana eller promenera och ta färjan från Södermalm till sjöstaden. Eftersom jag älskar att åka båt väljer jag alltid färjan, även om det bara är en båttur på några minuter, men då har jag även fått njuta av promenaden längs kajen, och har fått andas lite havsluft.
Det är några av båtarna som är permanent bebodda, och när jag gick förbi i snögloppet såg det så himla mysigt ut med stjärnan i fönstret. Det ser ut att vara så hemtrevligt och ombonat inne i båtarna.


Kommentarer
Postat av: Anna ..dansar in

Fia...jag tror du och jag skulle välja exakt samma vägar..för jag bara njuter av ditt sätt att välja..klart du väljer färjan..mmmm så mysigt det ser ut på de bebodda båtarna..romantiskt liksom..suck...jaaa..

Postat av: carolina trillar in...

Härlig bild! En Stjärna lyser så klar......

Hoppas du fortsätter att ta kort på dina vandringsturer!

2009-12-26 @ 12:26:24
URL: http://nilspersgarden.blogspot.com
Postat av: elena cn

Ja, inte andades jag in några havsvindar igår inte. Det var bilen till biografen och tillbaks hem igen. Vi såg Avatar, dottern och jag, som jag tyckte var bra, men då har jag kanske inte en vanlig vuxensmak (jag gillar intelligensbefriade actionfilmer).

Jag har nästan varit helt datafri under en period nu och det har faktiskt varit riktigt skönt. Men ibland smyger jag in hos mina favoriter utan att lämna några skriftliga spår...bara för att hålla mig lite uppdaterad:)

Jag vann min första basketmatch förresten och gjorde också 2 poäng...men nervös var jag.



Ha det riktig skönt nu under resten av ledigheten!!

2009-12-26 @ 13:27:01
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Så mysigt med stjärnan på båten.

en god fortsättning

Kram Ingrid

2009-12-26 @ 15:43:34
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Soffie

å va vackert stjärnan lyser där på båten,

Önskar dej en goo annandagskväll

2009-12-26 @ 17:33:09
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Erik

Du har nog rätt, det är kanske inte så minerat område. Håller med och tycker som du att det är bra att det är på det viset. Vore fasen så trist om alla hade kul åt samma saker/gillade samma saker. Båtarna längs kajerna i Stockholm är klart charmiga, må de aldrig försvinna. Sthlms hamn har haft lite galna idéer under tidigare år, hoppas det är slut med dessa nu. Fast jag vet inte om jag själv skulle vilja bo på en båt...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback