Drömtydning

Jag har en arbetskamrat som berättade att hon hade haft en så konstig dröm. Just nu har jag glömt vad hon drömde, men hon tyckte att drömmen var så konstig att hon var tvungen att kolla i sin morfars gamla drömbok. Enligt drömboken skulle hon vinna pengar på lotteri. Hon brukar aldrig spela på något överhuvudtaget, men hon bestämde sig för att spela på lotto. 
Eftersom hon spelar så sällan glömde hon att kolla om hon vann förra veckan.

Sen drömde hon att hon tappade alla sina tänder. Hon kollade upp det också i drömboken, och då visade det sig att det tyder på dödsfall i familjen.

Så nu vågar hon inte kolla lottoraden, för om det skulle vara en vinst finns en risk att även den andra drömtolkningen skulle stämma...

 

Kommentarer
Postat av: Annelie

Haha, det är vidskepelse på sin rätta nivå det :-D

Postat av: Inger Maryissa

Så det är fler som haft konstiga drömmar förra natten ;-)

Vet inte om jag tror så mycket på det som står i dröm-böckerna.

Fast visst vore det trevligt om speciellt det att vinna pengar stämde ;-)

Kram

2009-12-09 @ 22:47:01
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: carolina

Ja fy va hemskt! Jag drömmer nästan aldrig något! Skulle ju vara om tänder och tandläkare och sånt då, min favoritskräckis!!!

2009-12-10 @ 08:17:51
URL: http://nilspersgarden.blogspot.com
Postat av: Dotter YV

Fy vad scary...

2009-12-10 @ 22:02:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback