Apropå klimathotet

Ibland blir jag nästan mörkrädd när jag hör hur folk avfärdar miljöhoten på jorden med: - Äsch, snart kommer vi att kunna bo på månen eller mars!
Hur tänker man då? Vi lämnar en planet rik på naturtillgångar, och med en idealisk (än så länge...) medeltemperatur, lagom avstånd från solen, lagom dygnslängd, lagom rotationshastighet runt solen, rätt lutning på jordaxeln och med en behaglig tillvaro som har byggts upp under några årtusenden genom civilisationens utveckling, och så bygger vi en rymdstation som ska täcka allt detta. Hur skulle man kunna återskapa jordens mångfald på en ny plattform i rymden?
Vore det inte enklare att lösa problemen vi har skapat på jorden?

Kommentarer
Postat av: Anna tassar in

Mmmmm du jag håller fullständigt med dig..vi måste göra det NU..se till att rädda moderjord..



Jomen jamen en liten Dean ska vi hitta till dig Fia..det tycker jag..med sammet i rösten och en uppsyn som typ..smör...himmel jag tror minsann att vi kan hitta en sådan och att han spelar lite Cello till husbehov..vad säger du..:)



Jag är väldigt glad i Valthorn oxå Fia.. kanske vi borde gå till Berwaldhallen nån'dag och kolla läget :) sedan kan vi gå o fika..jag bjuder..på pepparkakor..:D

Postat av: Anna-Lena

Nää... Säger folk så. Det kan de väl ändå inte mena...

2009-12-13 @ 16:36:19
URL: http://mammselen.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Om inte människan kan sköta om sin jord på rätt sätt,

vad säger att hon kommer att vårda månen, mars eller någon annan planet.

jag tycker också att det vore enklare och bättre att lösa problemen vi skapat på jorden.

och när det gäller eventuella bosättningar någon annanstanns i rymden....

vilka skulle ha möjlighet till det ?

Naturligtvis de med makt och pengar...



Kram

2009-12-14 @ 22:29:05
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback