Gene Kelly - Dancing with myself

 


Lite mer Gene Kelly...såna här filmer görs inte längre!

Kommentarer
Postat av: Eva

Ja, det var ju lite ovanligt att se Gene Kelly med den musiken :-) Men vet du, jag har alltid beundrat honom. Älskar att se honom dansa i de där gamla filmerna tillsammans med bl a Fred Astair. Så otroligt bra. Stilig karl dessutom :-)

1987 var jag i USA och bodde en kort tid hos en vän i norra Hollywood. Min vän berättade att Gene Kelly bodde i kvarteret intill och just som vi passerade så såg vi honom svänga in till sitt hus. Så jag såg skymten av honom bakifrån! Kändes otroligt häftigt. Förra året såg jag "Singing in the rain" på Oscars. Otroligt bra. Kan verkligen rekommenderas :-)

Postat av: Fia

Eva: Jag blir faktiskt lite avis. Det är något visst med Gene Kelly.

Jag var också och tittade på "Singing in the rain" på Oscars. Jag blev nästan tårögd av lycka när Rennie Mirro och Karl Dyall utförde sina akrobatiska danser. Det är imponerande med den totala kroppskontrollen.

2009-04-05 @ 20:34:31
Postat av: Pialotta

Jag älskar de där gamla filmerna.. Gene Kelly och Fred Astair .. det var tider det.. verkligen något att bita i:-)

Ha de gott i gott Fia..

2009-04-05 @ 22:50:20
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Dotter Yv

Gud vad häftigt!!!

2009-04-05 @ 23:34:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback