En morot och en vass kniv...

Det finns ett säkert sätt att identifiera mig, och det är mitt kapade långfinger på vänster hand. För några år sedan stod jag och lagade mat hemma i köket, och som lite nyttigt tilltugg före maten skulle vi ha morotsstavar. Det var en ren fröjd att kapa morötterna, eftersom vi alltid har sylvassa knivar i köket.
Medan jag stod där och kapade morötter i lagom stora bitar vände jag mig om och pratade med min äldsta dotter!! Jag fortsatte alltså att skära fast jag tittade åt ett annat håll! Tyvärr var det inte bara moroten som kapades, utan även min långfingertopp.
Dottern reagerade blixtsnabbt och jag lindade en bit hushållspapper runt fingret och så skyndade vi oss till sjukhuset, som ligger bara några hundra meter från vårt hem. Lyckligtvis var jouren bemannad (vilket inte alltid är fallet) så det gick ganska snabbt att få ett par stygn i fingret, och sen promenerade vi hem igen.
Jag kunde självklart inte fortsätta laga mat med mitt bultande, nysydda, bandagerade finger, så dottern tog över. Morötterna slängde vi, eftersom vi till vår fasa hittade den avskurna fingertoppen på köksbänken!!


Här ser ni skillnaden i längd mellan mina långfingrar.


Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Usch. Nu gör det ont i magen på mig...

Postat av: Anonym

Usch och fy jag ryser bara av tanken att skära sig i fingret.

Önskar dig en trevlig elg kramar Tingeling

2009-04-17 @ 22:32:02
Postat av: Lena

Ryser av bara tanken! Din stackare!!!

Själv klöv jag fingertoppen när jag skar limpa.

Tokblödde och svimma raklång på golvet och blödde ner både pyjamas, köksluckor och golv.

Åkte inte in utan det fick självläka i några veckor. Ont gjorde det!

Vi kanske ska hålla oss till färdigskurit, du & jag?! ;)

Kram!

2009-04-17 @ 22:51:47
URL: http://cruelladelena.blogg.se/
Postat av: Storebror Keso

Det måste ju vara ett handikapp i trafiken. Det blir ju inte lika tydligt när man ger tecken åt sina medtrafikanter.

2009-04-18 @ 09:55:04
URL: http://nikkodango.blogg.se/
Postat av: Fia

Anna-Lena: Ruggigt va?

Tingeling: Skära sig i fingret gör ont men är ok, men att skrära av en bit av fingret är värre...

Lena: Vi får gå över till slöa knivar, färdigskivat bröd och minimorötter helt enkelt!

Storebror Keso: Ja, jag känner att jag har tappat pondus och styrka när det gäller det visuella uttrycksmedlet!

2009-04-18 @ 10:03:48
Postat av: Inger Maryissa

Usch...vad läskigt, men tur att det gick bra och att jouren var bemannad.

Och vad läskigt med den avskurna fingertoppen på köksbänken.

Men tur att fingret inte kapades längre upp.

Kram

2009-04-18 @ 14:11:39
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Ruskigt .... jag kan känna hur ont det gör.

Va rädd om dig.

kram ingrid

2009-04-18 @ 18:47:49
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Erik

Aj, aj. När det måste sys, då är det en allvarlig skada, i mina ögon... Det måste ha svidit, när du skurit av fingertoppen!? Verkar smidigt bo nära akuten, kanske behövs?

2009-04-19 @ 07:26:08
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: elena cn

Åh fy! Här har jag suttit med händerna för ansiktet och förfasat mig! Hur kunde du släppa kniven med blicken!!? Jag kunde knappt läsa...

Men inte skulle man märka något om man bara såg vänsterhanden för sig??

Oj, nu kom en liten rysning igen!

2009-04-19 @ 23:35:54
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: pappa B

Hej Fia!

Hittade dig hos Jonas, en av mina trogna läsare. Ser jatt det inte var någon fara med att skära bort en bit av fingret då det var så mycket längre än de andra. I framtiden kommer det att fingeta myckt bättre skall du se.

Väldigt rolig och fin blogg du har och jag kommer gärna in igen om jag får.

2009-04-20 @ 22:18:03
URL: http://www.ojohan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback