Namnsdag idag!

Jag heter Cecilia som mellannamn. Det är ett släktnamn hos oss, som har återkommit i fem generationer vid det här laget. Under många år firade vi alltid den här dagen lite extra med lite festligt fika, och så träffades vi flera generationer. Den första generationen som hade namnet träffade jag aldrig, men under flera år kändes det jätteskojigt att fira ett gemensamt namn med mormor, mamma, jag själv och min äldsta dotter. Tyvärr finns de äldre inte längre kvar, och vi Cecilior som finns kvar är ganska dåliga på att fira dagen. Men här kommer en låt som mina bröder alltid spelade den 22 november...


Kommentarer
Postat av: Tora

Grattis från en som också heter Cecilia!

2008-11-22 @ 11:56:11
Postat av: Lena

Grattis på namnsdagen!

En av mina Cecila-favoritlåtar är Cecilia Lind med Cornelis Wreeswijk!

Ha en skön lördag!

Kram!

Postat av: britten

GRATTIS OCH TACK FRÖ PÅMINNELSEN...MIN SYSTER HETER OCKSÅ CECILIA---

2008-11-22 @ 13:06:41
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Grattis på namnsdagen.

Kan tänka mig att det var mysigt att fira namnsdagen tillsammans med flera generationer med samma namn.

Och vilken mysig låt !

Kommer ihåg den låten....mysig nostalgi.

Kram

2008-11-22 @ 14:18:41
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Fia

Tora: Jag försökte ringa och gratta dig på förmiddagen, men det var inget svar på någon av era telefoner. Grattis! Snyggt namn du har! Kram från moster.

Lena: Ja, det är också en skön Cecilia-låt!

Britten: Hälsa till din syster!

IngerMaryissa: Tack! Ja, visst är låten mysig. Jag tror den kom ut 1970, men den håller än.

2008-11-22 @ 14:43:40
Postat av: Erik

Grattis på namnsdagen :-)

Fin låt av Simon&Garfunkel... måste tillstå att jag är ganska usel på namnsdagar. Har lite hjälp inom familjen, min son är född på min dotters namnsdag (dottern är äldre). Men jag blir ibland småirriterat påmind om andras namnsdagar. Tjaa, vad ska jag göra?

2008-11-22 @ 16:26:30
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: Moster Mjölgumpa

Grattis från en annan som har det som andranamn. Jag ärvde namnet efter min farmors mormor, men hon kallades alltid Celia. Så när det var dags för ett namn till min dotter föll valet på Celia.

2008-11-22 @ 20:49:16
URL: http://mjolgumpa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback