Utmaning

Jag har blivit utmanad av Borthy  och Amonym att svara på några frågor.

Tre namn du går under
Fia, mamma, fröken

Tre saker som skrämmer dig
Ondska och grymhet, som till exempel den sanslöst vidriga mannen i Österrike som har låst in sin dotter och barnen i en källare.
Övernaturliga saker. Jag är så himla spökrädd!
Dessutom skrämmer det mig att vi skövlar vår jord. Vi skulle kunna leva mer i samklang med naturen, men alltför ofta styrs beslut mer av ekonomi än av ekologi.

Tre saker du har på dig
Grå mysbyxor, en stor t-shirt och yllesockor.

Tre sanningar
Oj, vad svårt. Det jag skriver om i bloggen är sanningar, men här ska man väl hitta på något speciellt.
Jag är hopplöst ointresserad av kläder, och jag gissar att mina barn suckar ibland när jag kommer i något som är helt ute och helt fel.
Jag är ganska försynt på fester, hör absolut inte till dem som sjunger högt och dansar på bord.
Jag är petnoga med att lägga mina glasögon på en bestämd plats på kvällarna, för jag måste veta var jag har dem på morgnarna, annars måste jag kuta runt som en närsynt bofink och leta brillor.

Tre saker du verkligen vill ha
Jag vill ha en riktigt bra symaskin, så vi kan lappa yngsta dotterns alla trasiga jeans. Den symaskin vi har nu är ett gammalt tröskverk som man kan sy kapell med om man vill, men det saknas en hel del finesser som har uppfunnits sen maskinen tillverkades för ett antal år sedan. (Jag ska visa ett foto på den inom några dagar)
Jag vill ha en banjo, och jag vill kunna spela som en gud på den.
Sen vill jag självklart ha ett harmoniskt liv med mina nära och kära, men jag började med det materiella.

Tre personer du vill utmana
Jag gör det lätt för mig och utmanar er lite i största allmänhet. Vem antar utmaningen.

Kommentarer
Postat av: Ninni

En Banjo...??



Och du yllesockor..det är varmt ute!!



ha en jätteskön helg, kram

2008-05-09 @ 09:19:22
Postat av: Charlotte

Så kul det lät att lära sig spela banjo. Jag har alltid drömt om att lära mig spela saxofon.

Nu är det fredagstävling hos mig - hoppas du vill vara med och tävla. Den här gången är vinsten ett ännu vackrare vårleende! :-)

Postat av: Eva

Kul, då vet vi lite mer om dig :-)

Ha en trevlig fredagskväll!

2008-05-09 @ 15:47:22
URL: http://suntliv2.blogg.se/
Postat av: Hanna

Grå mysbyxor är den vanliga dresscoden i mitt hem också. Alltid. Jag förstår inte människor som går runt i jeans hemma...

2008-05-09 @ 19:45:16
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: mammselen

Precis. Grå mysbyxor ska det vara...

2008-05-09 @ 20:24:58
Postat av: vivan

-Vivi,morsan, vivan..

-Mördare,pedofiler,falska människor

-jeans,t-shirt,barfota

-gillar att köra bil,gillar dansmusik,Djurälskare

Ny altan,omtapetsering hela huset,åka till Island

Sofia,fröken evans,Pyrobritt

2008-05-09 @ 20:43:42
Postat av: Borthy

Jag tycker ändå lite bra om utmaningar för på något sätt kommer lite nytt fram om den specifika bloggaren, man lär känna lite lite till.Man får chansen att så sakta komma lite lite närmare eller hur ska man säga? Jag är dock väldigt rädd om ala förtroenden man får. Kram

2008-05-09 @ 22:02:50
URL: http://borthy.blogg.se/
Postat av: Fia

Ninni: Visst är banjo ett häftigt instrument! Och yllesockor är så skönt att ha när man ska kasa sig ut på det svala balkonggolvet :)

Charlotte: Det skulle kunna funka ihop - banjo och saxofon. Men kruxet är att vi måste lära oss spela först.

Eva: Tack detsamma!

Hanna: Ja, just det. Man hoppar in i de bekväma kläderna så fort man kommer innaför dörren!

Mammselen: Ja visst!

Vivan: Vad kul att du antog utmaningen!

Borthy: Jag håller med om att det är roligt att lära känna andra bloggare mer och mer.

2008-05-09 @ 22:18:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback