Mera mattankar

Som flera av er så riktigt påpekade i förra inlägget finns det väldigt mycket mat som är både nyttig och god. Det gäller att ha ork och tid att planera maten. När man är ledig och har tid är det rena nöjet att planera och förbereda. Jag älskar att titta i "Kärlek, oliver och timjan" och "Under valnötsträdet". Man blir så inspirerad och allt verkar så gott.
      


Jag hittade en stripp hos Ejmis som är en perfekt illustration på hur mitt förhållande till mat är när jag är trött och utarbetad.


Jag tror att jag värjer mig mot det ödesmättade i uttrycket "Nu måste vi börja äta nyttig mat". Man kan riktigt höra tung, dramatisk musik (tänk er det tunga, dunkande trummandet när Darth Wader visar sig i Stjärnornas krig) och luften blir plötsligt tung att andas. Man förstår plötsligt att nu är det slut på sötebrödsdagarna! Här ska det ätas kruskakli och dinkelgröt! Och det värsta av allt - det som alla tycker är så nyttigt - KESO! Folk som äter nyttigt tar ALLTID en rejäl klick keso på maten. Jag bävar för måndagen!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Eller bara färsk potatis med dill. Förstå vad mumsigt. Det kan du käka hela sommaren. Skippa keson!



Kärlek till oliver och timjan. Den boken är kärlek.

Postat av: Kraka

Jag råkar ju tycka om keso, men helst då den med smaksättning. Har den gärna som smörgåspålägg. Men man måste ju faktiskt inte äta keso!

2008-05-31 @ 23:11:32
URL: http://kraka.zoomin.se/blogg.html
Postat av: ejmis

Vilken värme vi har!! Pust!!

Ha en bra dag!

2008-06-01 @ 10:47:46
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Ninni

Keso är gott..ja nyttigt ja,försöker verkligen att göra det, äter grönsaker fiberrik mat frukt varenda dag. men ändå så slinker det gärna ner lite onyttigheter också.



Varma kvällar, vin är gott, pizza går snabbt att hämta, glass smakar bra i värmen.

Och så fika på stranden..sen blir man saltsugen..gott med lite chips och nötter osv, osv.



Ja det är inte lätt att hålla matchvikt..kram

2008-06-01 @ 15:21:53
Postat av: Lissen

Idag åt jag lättlagat. Nypotatis, matjesill,ägg och gräddfil med gräslök. Gott och lättsamt i sommar värmen. (Glass och en chokladbit slank ned också)

Ha det gott

2008-06-01 @ 20:48:41
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Erik

Va, hur ser de där böckerna ut? Jag fick upp ett fjantigt fönster när jag klickade på böckerna, med scrollister. VA'fö gör du på de vise?

Tur du skrev titlarna, för på bilderna syns de icke...

Nåväl, får jag önska lycka till (om det nu är så viktigt, så hoppas jag ni lyckas utan att bli såna där tråkiga "nyttisar")?

Själv kanske jag ska skaffa en träningscykel, att ha framför tv:n... ;-)

2008-06-01 @ 22:41:08
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: Mumin

Du idag har jag ätit färskpotatis och gräddfil och matjesill.....mmmmm va gott det var. Ha det fint! kram Mumin

2008-06-02 @ 17:56:39
Postat av: evans

"Under valnötsträdet" tror jag att jag måste slå till på. Jag har sett flera som har talat gott om den och matinspiration behövs ju!

2008-06-02 @ 21:49:34
URL: http://evans.blogg.se/
Postat av: Fia

Hanna: Ja, färsk potatis med dill är vansinnigt gott!

Kraka: Då kan du få min livsranson av keso:)

Ejmis: Visst är det varmt! Sommar, sommar, sommar...

Ninni: Problemet är väl egentligen inte att äta nyttigheter, utan det är svårt att låta bli det onyttiga!

Lissen: Det lät verkligen inte dumt!

Erik: Det ser verkligen konstigt ut när man klickar på böckerna. De är publicerade precis som vanligt, som minibilder, så jag får skylla på det tekniska. Det har varit en hel del konstigheter det senaste dygnet. Det har till exempel varit svårt att publicera inlägg.



2008-06-03 @ 18:31:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback