Minnet är bra, men kort

Idag skulle jag ringa till sjukvårdsupplysningen. Då hamnade jag i en evighetslång telefonkö. Många människor blir ju irriterade och aggressiva vid såna tillfällen, men jag har ganska stort tålamod, och går runt och pysslar med lite av varje medan jag med jämna mellanrum får besked om vilket könummer jag har.

Men mitt problem är att jag pysslar och kopplar av så pass mycket att när jag väl kommer fram och får prata med en riktig människa har jag nästan glömt bort varför jag har ringt. Finns det fler som har samma problem?

Kommentarer
Postat av: Åsa

Senil light kallas detta fenomen. Tro mig, du är inte ensam! Jag kan nästan bli rädd, om det är så här när jag är 40 hur är det då inte när jag är 80, helväck!
Gäller alltså att njuta av sin "ungdom"

Postat av: Fia

Åsa: Man lär sig att uppskatta "Post-it" allt mer. Det är så smidigt och kompletterar en vimsig hjärna alldeles utmärkt :)

2008-03-17 @ 12:22:03
Postat av: Erik

lol
Härligt, jo så kan det bli :-)

2008-03-17 @ 14:50:25
URL: http://erik56.blogg.se
Postat av: Hanna

Det händer mig att jag bestämmer mig för att gå in i köket och när jag kommer dit minns jag inte varför...

2008-03-17 @ 18:29:02
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: ejmis

Minnet blir ju tyvärr inte bättre... ;)

2008-03-17 @ 19:27:27
Postat av: Ester

Krya på dig!
(inte främst med minnet utan orsaken till samtalet)
:-)

2008-03-17 @ 22:04:41
Postat av: Teresa

Japp:Jag brukar göra som du. Det värsta är om dessutom är lite kraxigt hes när man väl får börja prata med någon på andra sidan linjen.

2008-03-18 @ 14:40:19
URL: http://www.anamariateresa.blogg.se
Postat av: Fia

Erik: Ja, fast den som slutligen svarar kommer ofta med en ledtråd som styr in på banan igen:)
Hanna: Haha, och då måste du gå tillbaka till den förra platsen för att plocka upp tråden igen? Låter bekant!
ejmis: Men långtidsminnet ska väl klara sig skapligt, sägs det...
Ester: Tack!
Teresa: Haha, då får du väl skylla på den evighetslånga väntan du har fått utstå, vilket har fått stämbanden att skrumpna en aning!

2008-03-19 @ 16:42:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback