Tankar om vardagshjältar

Det har kommit så många snälla och uppmuntrande kommentarer om midsommarhelgens räddningsaktiviteter. Tack för det, men det känns lite fräckt att ta åt sig äran för tre dygn när det finns massor av människor som alltid ägnar sig åt räddningsinsatser. Jag är djupt imponerad av sjukvårdspersonal, ambulanspersonal, poliser både till sjöss och på land och duktiga människor på larmcentralerna som syr ihop allt på ett smidigt sätt. Det har varit en upplevelse att få vara med och se vad som faktiskt kan hända på en normal midsommarhelg. Det verkar vara en härlig sammanhållning mellan de olika yrkeskategorierna när det gäller räddningsinsatser.

Jag har i vanliga fall ett betydligt mindre dramatiskt
arbete där det inte finns så många riskmoment. Men jag kan passa på att berätta att Svenska sjöräddningssällskapet är en ideell organisation som gör en hel del nytta på sjön. Alla som har betalat in en medlemsavgift på 600 kr per år har rätt att få hjälp dygnet runt året runt på sjön, utan ytterligare kostnader. En av dem vi hjälpte tjänade troligen in årsavgiften på den bogsering han fick hjälp med.




Kommentarer
Postat av: Pialotta

Fint att hjälpa till som du gjort och det du skriver om all denna personal är ju helriktigt:-) Vad göra utan dessa räddande änglar.

Ha de fint i sommaren som nu mest ser ut som "Ingentinget" här.. blåser o stänker, solar till så alltihopa från början igen.

Postat av: Inger Maryissa

Kan tänka mig att det varit en upplevelse att få vara med och se vad som kan hända en midsommarhelg, och få vara med att hjälpa.

Inte visste jag att Svenska sjöräddningssällskapet var en ideel organisation och genom en medlemsavgift kan folk få hjälp dygnet runt.

Det måste kännas tryggt.

Och vad bra att det är en bra sammanhållning mellan alla olika yrkeskategorierna, vilket nog också betyder mycket och gör att räddningsinsatserna funkar.

Önskar dig en fortsatt bra dag.

2008-06-23 @ 13:54:18
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är klart det finns många olika hjältar i vårt avlånga land alla med olika insatser´men bara att man gör nåt är mer än ingenting.

Så sug åt dig och sträck på dig för du har gjort mycket under tiden vissa av oss bara latat sig.

Jag tänker ofta på vårdpersonal av olika slag men det är väl för att Dottern nästan alltid jobbar nån storhelg fast jag vet hon gärna vill vara ledig

Ni är många som fått vanliga människor att kunna känna oss trygga under midsommarhelgen i fall nåt skulle hända kramelikram Tingeling

2008-06-23 @ 15:45:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback