Spökerier?

Jag börjar undra om jag har varit ledig för länge nu. Det kanske skulle vara nyttigt att börja jobba igen. Jag hade en väldigt konstig dröm inatt, men jag har inget drömlexikon, så jag kan inte tolka mina undermedvetna tankar. Hur tolkar ni det här:
Vi hade precis börjat terminen, så vi hade en hel dag med konferenser (kompetensutvecklingsdagar heter det så fint...). Vi satt i en stor slottssal med en massa snirklade stolar som stod i en halvcirkel med en stor, tjusig öppen spis där cirkeln av stolar var bruten. Jag satt längst nere vid den öppna spisen, och bredvid mig satt min klassföreståndarkollega. Plötsligt fick jag en hård dunk i ryggen, och kände därefter hur en hand kramade om min axel. Jag vände mig snabbt om, men det stod ingen bakom mig. Jag insåg snabbt att det var ett spöke som bråkade med mig.
Min klassföreståndarkollega undrade vad jag höll på med, och när jag berättade om spökattacken muttrade han bara och trodde inte på mig. Han ansåg att jag skenade iväg och inbillade mig.
Då tittade jag upp i taket, där en stor cocker spaniel roterade runt, runt och flög i cirklar runt rummet. Alla andra i rummet såg ganska rädda ut och sprang iväg från sina platser, men min klassföreståndarkollega satt kvar och trodde inte heller nu på spökerier.

Hur ska man tolka den drömmen?



Som en upplysning måste jag nämna att kollegan är en mycket trevlig person, vi har delat klass i många år, och vi är väldigt goda vänner, så det handlar inte om någon uppblommad aggression (vad jag vet alltså, men det undermedvetna kan kanske komma med överraskningar) 

Kommentarer
Postat av: Ninni

Oj vilken mysko dröm, det skulle vara spännande att få reda på vad den betyder.

Själv vandrade jag nedför en mycket brant trappa utan räcken, men det fanns en stor järngrind mitt på trappan som jag var tvungen att öppna.



Nej då maken behövde ingen bössa, jag fick gå ifred det var så många unga snygga ryskor med ben upp till axlarna som gick halvnakna på stan...haha



ha en skön dag,. kram

Postat av: ejmis

Jag tror det är dags för dig att börja jobba igen ;)

2008-07-28 @ 11:27:52
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Mumin

Det var en konstig dröm.....det verkar som du ska börja jobba igen:) Kram Mumin

2008-07-28 @ 15:40:24
Postat av: frktjatlund

Du måste ha ätit något olämpligt!

2008-07-28 @ 20:31:40
URL: http://frktjatlund.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så tråkigt att vi missade er nästa gång bjuder jag på kaffe kram Tingeling

2008-07-28 @ 21:38:28
Postat av: Lissen

Tja inte behöver du börja jobba än. Men din kollega!!!! Vad fina bilder från semestern, samma vy. Så olika, fantastiskt!

Det du skrev om såpbubblor tycker jag om. Att du gjorde egna för att komma ihåg din egen barndomskänsla, mmm fint!

Cafeet ligger i Sundsvall, om ni kommer följer jag med, L. Välkommen!!!!!!

Ha det gott

2008-07-29 @ 06:38:35
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Åsa

Hrm.... för många år sedan (när jag var ung och sökande.. du vet som man är i 20 års åldern) så gick jag på drönmterapi och lärde mig tolka MINA drömmar enligt M Ullmans teori. Anv. det inte så mycket idag men då en konstig dröm dyker upp sätter jag mig och funderar lite extra. Din dröm.... Behöver inte alls handla om ditt jobb (vad betyder och står ditt jobb för trygghet, vardag, slentrian...och vad betyder din kollega för dig?) Du ser något som ingen annan ser i din dröm. Vad är det i ditt vakna jag som ingen annan ser mer än du? Fundera på det? Min teori är att det handla om att du ska titta och fundera på något som ingen annan ser. En liten funderar på vad hundar betyder för dig (behaglig känsla. skäckslagen känsla, närgångna...)

Blev jag för filosofisk nu???

ha det så bra i dina funderaingar och återkom gärna om du kommit på det!

Kram

2008-07-29 @ 15:50:39
URL: http://galanthus.blogg.se/
Postat av: Åsa

Hrm.... för många år sedan (när jag var ung och sökande.. du vet som man är i 20 års åldern) så gick jag på drönmterapi och lärde mig tolka MINA drömmar enligt M Ullmans teori. Anv. det inte så mycket idag men då en konstig dröm dyker upp sätter jag mig och funderar lite extra. Din dröm.... Behöver inte alls handla om ditt jobb (vad betyder och står ditt jobb för trygghet, vardag, slentrian...och vad betyder din kollega för dig?) Du ser något som ingen annan ser i din dröm. Vad är det i ditt vakna jag som ingen annan ser mer än du? Fundera på det? Min teori är att det handla om att du ska titta och fundera på något som ingen annan ser. En liten funderar på vad hundar betyder för dig (behaglig känsla. skäckslagen känsla, närgångna...)

Blev jag för filosofisk nu???

ha det så bra i dina funderaingar och återkom gärna om du kommit på det!

Kram

2008-07-29 @ 15:50:58
URL: http://galanthus.blogg.se/
Postat av: evans

Det låter väldigt Harry Potter-aktigt :)



Jag drömde också om jobbet i natt. Ena halvan av klassen satt kvar och jobbade fint, medan den andra sprang runt som galningar...

2008-07-29 @ 18:50:53
URL: http://evans.blogg.se/
Postat av: Fia

Ninni: Din dröm låter också skum. Upplevde du den som en mardröm?

Ejmis och Mumin: Jag börjar misstänka det...

frktjatlund: Hmm, jag tror att jag åt räkor dagen innan. Det kanske inte var bra när det är rötmånad?

Tingeling: Det var en spontanresa, men hoppas att vi ses nästa gång.

Lissen: Oj, det blir en lång fikatur, men det låter trevligt. Då ses vi :)

Åsa: Hmm, det där måste jag fundera mer på. Men jag tycker väldigt mycket om hundar i alla fall.

Evans: Det var faktiskt väldigt Harry Potter-aktigt, ungefär samma typ av miljö.

Din dröm om klassen låter som rena rama verkligheten:)

2008-07-30 @ 00:03:02
Postat av: Vargis

Väldigt Harry Potter precis som evans säger!

2008-07-31 @ 23:43:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback