Mamma Mia!

Ikväll har jag sett filmen på bio, och jag var djupt imponerad. Vad skickliga de har varit när de har hittat på den här handlingen, där låtarna passar så perfekt.  Det är så bra gjort med tanke på att låtarna är skrivna under en lång tidsperiod, och de hade inga kopplingar till varandra från början, och nu känns det som om de vore skrivna till filmen.

Jag har gråtit en del men skrattat såmycket mer, för det fanns en massa humor i filmen. Skådespelarna var helt suveräna och så vill jag buga riktigt djupt för skaparna av en film där medelålders kvinnor har fått så läckra roller. Jag har aldrig varit så överdrivet förtjust i Meryl Streep, men jösses, vad bra hon var här! Nu har jag fått en helt ny bild av henne. Hon var både väldigt rolig och sexig.

Tänk att man kan bli tårögd över ett plåster på ett ben. När ni ser filmen kommer ni att förstå vad jag menar...

Man blir glad när man ser den här filmen, och man får lust att gå hem och ordna en jättefest (helst intill ett vackert blått hav, förstås) med god mat och vin och sång.


Yngsta dottern och jag såg filmen på vår vanliga lilla bio, som för ovanlighetens skull var fullsatt till bristningsgränsen, och när filmen var slut applåderade alla helt spontant.  Tänk ändå om Björn och Benny kunde få reda på det!


Kommentarer
Postat av: ejmis

Ingen än så länge som jag har hört som INTE gillat filmen.

Postat av: Mumin

Va roligt att filmen var så bra! Har inte haft särsklid lust att se den, men när du beskriver den så vete katten om jag inte går och tittar. Kram ha en trevlig helg! Mumin

2008-08-01 @ 08:50:57
Postat av: Vicktoria

Jag kanske ska se den ändå då...

2008-08-01 @ 09:00:00
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Postat av: Fia

Ejmis: Jag trodde verkligen inte att den skulle vara så bra. En härlig film!

Mumin och Vicktoria: Ja, gå och se den. Jag tror att ni kommer att tycka om den. Om ni ser den kan ni väl skriva en rad och berätta vad ni tyckte.

2008-08-02 @ 13:07:52
Postat av: amonym

Åh måste ta mig iväg och se den! Är det samma handling som i musikalen...den var också fantastisk!

2008-08-04 @ 10:57:05
URL: http://amonym

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback