Samtal på flygplan

Följande samtal utspelade sig på raden bakom oss på flygplanet:

- Kom ihåg att stänga av telefonerna nu,annars kanske vi störtar!
- Men jag har på flygsäkert läge.
- Åh,vad löjligt, fattar du inte hur farligt det är!
- Ok, jag stänger av!
- Hoppas planet håller hela vägen!
- Annars kanske det blir en "mellanlandning" i havet!
- Det är ju skitfarligt! Då gäller det att hoppa ut strax innan planet störtar.
- Då måste man vara snabb att ta på sig flytvästen.
- Jag har förresten hört att det där med syrgasmasken är fusk. Det är inte ren syrgas (!) i masken,utan det är blandat med nåt lugnande medel så det inte ska bli panik på planet.
- Va, är det sant?
- Ja, det har jag sett på en ganska seriös film....
....
- Oj, vad mörkt det börjar bli. Hur ska de se att flyga nu?
- Det är farligare att flyga när det är mörkt. Det är ungefär fem gånger farligare då! Det har jag hört...ungefär...hmm...några procent fler av flygolyckorna händer när det är mörkt. Det är större risk att de krockar då. Det är för att om de inte får landa på flygplatsen när det är mörkt så cirklar de runt och då ser de inte vilket håll de flyger åt. Ibland flyger de på snedden och då är det större risk att krocka.
......
-Oj, vad det skumpar! Tror du det kommer att hända nåt?
- Det är luftgropar!
- Det ser lite darrigt ut på vingarna!
.......
- Oj, jag ser landningsbanan nu! (inför landning). Oj, det står ett annat plan därborta! Tror du piloten ser det?


Allt detta uttalas med gälla röster, varvat med nervösa gäspningar.

Jag får för mig att killarna var lite flygrädda. Eller....?


Kommentarer
Postat av: Mellandotterkeso

Den där "seriösa" filmen de snackade om är för övrigt Fighting Club med Brad Pitt och Edward Northon... har man sett den vet man hur fin och seriös den är :)
Kramar till mamman och pappan

2008-01-12 @ 23:12:42
Postat av: Ulla

Kan tro att de var flygrädda *L* Stackarna! kan inte va roligt! Önskar dig en go söndag!

2008-01-13 @ 08:21:17
Postat av: Rockpoet

HAHA, vilka töntar! hihihihi

Postat av: Anonym

Jag håller med dig det är klart killarna var flygrädda och bearbetade
sina räddsla genom att prata om det men på sitt sätt
När jag flög en gång så läste jag n bok som hette Pilotens fru och kom på under flygningen att det kanske skulle uppfattas lite konstig för boken handlade om en flygolycka men själv tänkte jag inte på det.
Jag är inte flygrädd ialla fall inte vid den tiden

kram Ting...

2008-01-13 @ 12:56:58
Postat av: Inger Maryissa

Jo, de var nog ganska flygrädda, eller också de bara tyckte om att skrämma upp varandra.
Men blev de skraja, så var de nog lite flygrädda i alla fall ;-)

2008-01-13 @ 13:31:52
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: dotter

stackars pojkar.. någon borde ha hållt dem i handen! :D hoppas ni har det bäst! stora kramar

2008-01-13 @ 20:24:58
Postat av: amonym

Kul konversation att ha på ett flygplan.... En gång förlängesedan så såg jag Rainman när jag flög....lyckades dessutom se den typ 3 flygningar i rad..... Men när jag kom hem och såg filmen igen såg insåg jag att den delen där de pratar om att flyga och Rainman inte vill och han rapar upp hur ofta olika bolag störtat osv - den var bortklippt på flyget! Och detta fast jag flög Quantas som han säger aldrig har störtat.....
Hoppas ni slipper dem på hemresan=)

2008-01-14 @ 15:46:25
URL: http://amonym.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback