Recept

Nu ska jag försöka rädda mitt skamfilade matlagningsrykte och komma med ett recept. Det går snabbt, är hyfsat nyttigt, är med nuvarande reor mycket billigt och dessutom är det gott!

Laxpasta
tillagningstid max 10 minuter
     

ingredienser:
Färsk pasta (helst trefärgad)
Gravad lav i skivor
purjolök
Lätt creme fraiche (med franska örter)

Gör så här:
Koka pastan. Under tiden strimlar du purjolöken och skär laxen i lagom bitar.
När pastan är färdigkokt häller du ner löken och laxen och rör om. Häll därefter ner creme fraichen och rör om.
Maten är klar! Servera med grönsaker och bröd efter behag.

Perfekt när man kommer hem och är desperat av hunger.


Kommentarer
Postat av: Petra

Låter gott och enkelt, perfekt för mig. :)

Postat av: Ulla

Det här kopierar jag direkt. Både snabbt OCH gott. Kan inte bli bättre.

2008-01-04 @ 22:25:30
URL: http://ulla67.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback