Bortglömt

Jag kom på att jag har glömt att berätta hur det var att fira nyår i Västerås. Vi hade bokat nyårsmiddag på en italiensk restaurang. När vi gick dit och förcheckade (absolut nödvändigt när man har en make med ett förflutet i försvaret) såg det ut som en liten ruffig lokal med högst två bord. Så med tanke på priset för nyårsmiddagen började jag förbereda mig för en liten intim middag, där det skulle stå en energisk dragspelare bredvid bordet hela kvällen, sjungandes "O, sole mio"
Men när vi kom dit på kvällen upptäckte vi att det fanns större utrymmen längre in i lokalen, så det fanns ganska många bord. Vi blev väl omhändertagna, då det visade sig att de inte hade kypare, utan de hade några värdar och en värdinna, och de lade ner hela sin själ på att få oss att trivas. Alla värdarna var ditplockade direkt från don Corleones stall, med kritstrecksrandiga kostymer, slickat hår och hesa röster. När de frågade om maten var god var man tvungen att säga ja, för annars hade de plockat fram en stor revolver ur brösthölstret och skjutit oss på fläcken. Det var tur att maten var god som en dröm, för jag har så svårt att ljuga, och om maten hade varit osmaklig och jag hade börjat flacka med blicken hade mitt liv hängt på en skör tråd.
Strax före tolvslaget gick värdarna runt och kindpussade alla gästerna. När den tuffaste av maff... förlåt, värdarna pussade på en överförfriskad herre hörde jag hur värden fräste: - Inte på munnen, din idiot, på kinderna!
Minuterna före tolvslaget samlades alla vid baren för att skåla in det nya året. De tre maff.. förlåt, värdarna och diskjockeyn blev lite osams om vem som skulle få prata, så de hade inte koll på tiden, utan de pratade tills klockan var 6 minuter över tolv, och sen satte de igång en inspelning av nyårsklockor, samtidigt som de låtsades att det var direktsänt.
Ett mycket lyckat nyårsfirande med andra ord!
                                             image263

Kommentarer
Postat av: Anki

Det där lät ju trevligt, och kanske farligt:)
Bor du i närheten av Västerås?

Postat av: F

Anki: Nej, jag bor 15-20 mil från Västerås. Vi skulle bara hitta ett lämpligt utflyktsmål för nyår!

2008-01-04 @ 14:16:12
Postat av: Neverstop

Låter som en mysig nyårsafton! :)
Och visst skulle man suttit på en balkong på kreta (eller nånstans) just nu!! Så skönt det hade varit!

2008-01-04 @ 22:16:11
URL: http://myladydiehard.com/neverstop
Postat av: Solveig

Ha ha ha... Jag nästan ser dessa maffiga värdar framför mig! Tur att maten (och viljan) var god!

2008-01-05 @ 00:50:43
URL: http://mediaidem.blogg.se
Postat av: Pialotta

Det där var verkligen en lyckad fest du o mannen var med om.. mera sånt på våra restautanger:-)
Ha de fint här blåser det och är så jädrans grått så läget faller i dur..
Kram

2008-01-05 @ 10:24:03
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej!
Beklagar det som hände din mor :(
tråkigt, verkligen.
Jag försöker göra så gott jag kan, men ensam kan man ingenting.

2008-01-05 @ 10:41:57
URL: http://sjukdom.blogg.se
Postat av: Junitjej

Vilken underbar restaurang!!!

2008-01-05 @ 10:57:24
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: evans

Det låter ju jättetrevligt med mafiosos i Västerås! Dit måste jag åka :)

2008-01-05 @ 14:01:03
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: Anonym

Vad kul att det blev en lyckad kväll själv gick jag ju i flanellpyjamasen hela dagen och kvällen kramTingeling

2008-01-05 @ 14:44:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback