Tänk att våra psalmer kan vara så vackra!

Jag hittade den här jättevackra texten hos Madicken och det visade sig att det är en psalm. Visst är den underbar?


PSALM 899

Innan verkligheten vaknat
har du vakat över mig.
Innan första andetaget
har jag andats djupt i dig.
Innan, innan, innaför bor du i mitt hjärta.

Innan någon visste om mig
har du kallat mig vid namn.
Innan stormarna bedarrat
har jag vilat i din famn.
Innan...

Innan vågorna har lagt sig
har du vaggat mig till ro.
Innan någon öppnat dörren
har du tänkt var jag ska bo.
Innan...

Innan livet ens har börjat
har du burit det till slut.
Innan döden slutit in mig
har du öppnat vägen ut.
Innan, innan, innanför
bor du i mitt hjärta.

Tomas Boström

Kommentarer
Postat av: Lissen

Jättevacker psalm tycker jag. Lissen

Postat av: Vilhelm

Hallå Fia. Angående psalmen instämmer jag.
Har haft en del med Tomas B att göra för många år sedan och han är en makalös sångskrivare och även författare / pastor. "Mycket människa - lite pekpinnar" om man säger så.

ALLT GOTT inför helgen önskar Socrate

2008-02-29 @ 07:04:54
URL: http://fransvilhelm.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback