Skarpt läge

Som ni såg i förra inlägget har vi satsat på HLR-utbildning på jobbet. För några veckor sedan gick all personal en grundutbildning, och i dag fick jag höra något fantastiskt.
En av kollegorna deltog i grundutbildningen och nu i helgen råkade hennes man ut för hjärtstillestånd. Kollegan satte genast igång HLR enligt givna instruktioner, och hon agerade på ett exemplariskt sätt. När ambulanspersonalen kom konstaterade de att hennes insats var helt avgörande för hans överlevnad. Just nu vårdas han på hjärtintensiven, men han lever...


Kommentarer
Postat av: Pialotta

Det där borde alla kunna.. tänk så många liv som kan räddas:-)
ha de fint o hoppas mannen klarar livhanken på ett bra sätt.

Postat av: Hanna

Det är helt otroligt! Jag måste lära mig också. Jag kan egentligen, men har ingen som helst rutin...

2008-02-13 @ 22:01:28
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Fia

Det är nog bra att få repetera de olika momenten med jämna mellanrum. Då ökar chansen att man ska agera på ett klokt sätt om olyckan är framme.

2008-02-14 @ 21:34:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback