Överraskning

Idag fyller maken år, och vi har genomfört en lyckad överraskning. En kompis till honom ringde för några dagar sen och bad om hjälp "på söndag vid niotiden". Maken lovade att ställa upp, men sent igår kväll kom han på att han hade glömt fråga vad det var han skulle hjälpa till med.
- Det är säkert något med en släpvagn eller nåt, sa jag, övertygad om att det var något som utan problem skulle gå hem hos en kille.
- Ja, kanske, svarade mannen och släppte ämnet.
Nu i morse vinkade vi av maken, iklädd snickarbyxor och rejäla arbetshandskar, när han blev hämtad kvart i nio. Och tror ni inte att kompisen hade tagit med en släpkärra! Därefter plockade vi snabbt som ögat ihop träningskläder till honom i en kasse och kastade oss i bilen och åkte till gymmet. Där stod ett gäng glada, otränade grabbar och väntade, samtidigt som bilen med maken i åkte en massa omvägar för att tiden skulle gå lite. Alla grabbarna i skiftande åldrar gick in och bytte om och gömde sig i väntan på födelsedagsbarnet (hur säger man när personen har slutat vara barn för ett bra tag sen?).
Jag gick ut för att möta kompisen och maken när de kom till lokalen. När de kom fram frågade maken förvånat:
- Vad gör du här?
- Jag har skjutsat Y till hennes barndanspass.
- Jaha, men varför står du här ute?
- Det var så skönt väder (kom inte på något bättre, fast det blåste kallt och himlen var alldeles grå)
Därefter började maken leta efter "Johan" som behövde hjälp med att flytta stolar. Han gick ända in i träningslokalen och letade efter stolar utan att förstå att han var lurad. När alla hans kompisar stod ombytta i omklädningsrummet började han förstå sammanhanget. Och sen garvade han hjärtligt och började byta om till träningskläder.
Sen tror jag att instruktören hade ett av sina roligaste pass någonsin. Hon hade satt ihop ett specialpass med Body Jam 20 min, Body Pump 20 min och Power Yoga i 20 min, och det här killgänget slet av hjärtans lust.
Efter passet var det flera av dem som började planera att köra ett killpass en gång i veckan.

Riktigt rolig överraskning! 

Kommentarer
Postat av: www.anamariateresa.blogg.se

Mycket bra idé. Själv tycker jag det är svårt att hitta på roliga saker att aktivera födelsedagsbarn med. Det borde finnas en webbplats med tipps.
www.anamariateresa.blogg.se

Postat av: Ester

Hahaha! Vilken underbar idé! "Nu i morse vinkade vi av maken, iklädd snickarbyxor och rejäla arbetshandskar..." Jag skulle aldrig ha kunnat hålla mig för skratt! :-)

2008-02-17 @ 18:25:07
URL: http://missesters.blogg.se
Postat av: Fia

anamariateresa: Ja, det skulle vara perfekt med en webbplats med massor av roliga tips. Helst både med aktiviteter och presenter.
Ester: Jag kunde inte hålla mig för skratt...

2008-02-17 @ 21:55:35
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Ulla

Gud, va roligt när en överraskning lyckas!

2008-02-18 @ 13:16:28
URL: http://www.ulla67.blogg.se
Postat av: Pialotta

Va kulig överraskning för honom på födelsedagen:-) Det där skulle man hitta på till någon, bra tips.
Ha de så fint från ett soligt Skåneland idag.
Kramar

2008-02-18 @ 16:36:52
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Anonym

Vilken rolig och minnesrik födelsedag för din mn kram Tingeling

2008-02-18 @ 22:32:05
Postat av: Vicktoria

:)

2008-02-19 @ 00:30:50
URL: http://vick2ria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback