I rymden kan ingen höra dig skrika....

Igår morse när jag åkte till jobbet sjöng jag "Woman in love" ihop med Barbara Streisand. I morse sjöng Celine Dion och jag "My Heart Will Go On" ihop. Det är kul att ha såna kompisar.
Vi sjunger med starka röster och starka känslor. Problemet är att jag gestikulerar ganska mycket när jag pratar, och när jag sjunger vill jag leva ut mina känslor och veva med armarna, men det är svårt att kombinera med bilkörning. Dessutom är jag orolig att medtrafikanterna ska undra vad jag håller på med. De märker ju inte att Barbara och Celine är med mig i bilen...
När jag åkte hem hade jag sällskap av en annan av mina kompisar - Whitney Houston. Vi hade jättetrevligt och sjöng "I will always love you". Som vanligt hängde jag med i början av låten, ni vet där de liksom laddar stämningen med pratsång, men sen när de saftar i och höjer och höjer och höjer tappar jag greppet. Rösten spricker, och jag börjar kraxa.

Jag undrar faktiskt om jag behöver tala med en sångpedagog. Kan det vara magstödet som fattas?


Kommentarer
Postat av: Hanna

Allt sitter i huvudet. Magstöd och "jag kan", sen kan man sjunga vad som helst. Storslaget sällskap förresten.

Postat av: Plogflickan

Jag är då totoalt ton döv, skulle vara skoja att kunna sjunga

2008-02-08 @ 18:42:55
URL: http://plogflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback