Boktips

Just nu har vi läsvecka, då vi läser precis hela dagarna. Sista dagen får eleverna göra installationer som passar till boken de har läst. En del presenterar sin bok i text och bild i form av en utställning, andra bygger upp en miljö ur boken och några gör en kortare film. På kvällen är det öppet hus då släkt och vänner får strosa runt och titta på allt som har skapats.
Min grupp har läst "Om jag kunde drömma" , med undertiteln "en omöjlig kärlekshistoria", av Stephenie Meyer. Det är en vacker, vemodig och spännande historia som handlar om en vanlig flicka och en vampyr som blir passionerat förälskade i varandra.
image292



Det är en ungdomsbok som är riktad till målgruppen "unga vuxna". Jag skulle förmodligen inte ha läst en bok om vampyrer om jag skulle ha valt den till mig själv, men jag tyckte om boken. En av mina tjejer tog reda på att det kommer en uppföljare senare i vår, och den kommer jag absolut att läsa.




 

Kommentarer
Postat av: ejmis

Vad härligt det låter med en läsvecka! =)

Postat av: Anonym

Låter som en trevlig vecka och vad kul för både elever och föräldrar att få en kväll tillsammans att strosa runt ochkika kram Tingeling

2008-02-21 @ 17:42:09
Postat av: Hanna

Jag önskar vi hade läsvecka på jobbet.

2008-02-21 @ 20:56:47
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Sus i dus en desperat lyxhustru!

Ja det är så mysigt att krypa upp i en härig soffa och en mysig filt och kanske lite the eller kaffe och en riktigt bra bok!

Fast i skolan är det nog inte lika mysigt att läsa men det är ju bra!

Kram Sus

2008-02-21 @ 21:35:56
URL: http://sus68.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback