Viktigt telefonsamtal!

Tidigare idag ringde det på min telefon, och det visade sig att det var min sexåriga systerdotter Paolina som ringde. Hon hade stora nyheter att komma med.
- Idag har jag lärt mig att ljuda, berättade hon med världens gladaste röst.
- Men oj, hur kändes det då? frågade jag.
- Det var så konstigt, för mamma sa ord, och så kunde jag ljuda dem.
- Men vad kul, då kan du och jag sitta och läsa tjocka böcker ihop, sa jag uppmuntrande.
- Ähhh, nej jag vill nog inte läsa tjocka böcker förrän jag är åtta år!
- Aha, ska vi läsa troll- och tomteböckerna i stället?
- Ja, det kan vi väl göra när vi kommer till er nästa gång?

Och så får det bli. Nästa söndag ska Paolina och jag sitta och ljuda till Rolf Lidberg!


Kommentarer
Postat av: Anna

Vilka news..du vet barn är ju så pass härliga..Du dessa böcker..tänk vad jag läst dem om och om igen..för min lilla dotter på nittiotalet...nu är hon 24..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback