Jag hörde ett så roligt skämt om julfirande...

...som jag skulle skriva här på bloggen. Men så läste jag i DN om koleraepidemi i Zimbabwe och fruktansvärda övergrepp på kvinnor i Kongo och då kom jag av mig. Skämtet kändes inte lika kul längre.

Till de människor som på olika sätt är drabbade av svält, krig, våld eller sjukdomar räcker det inte med att önska god jul. Till er alla önskar jag ökad rättvisa, större rättssäkerhet, kloka statsöverhuvuden och internationellt bistånd som kompenserar skördar som har slagit fel.

Tja, det får väl bli min önskelista för i år, tomten!

Kommentarer
Postat av: km

Fred på jorden da...

2008-12-22 @ 09:19:51
Postat av: Fia

km: Jag fick det en gång för några år sen, men bytte det på annandagen mot ett par skridskor :)

2008-12-22 @ 09:25:30
Postat av: Inger Maryissa

Jo, dessa saker står också på min önskelista.

Det är så orättvist att så många människor på vår jord ska ha det så svårt.

Man blir riktigt ledsen när man tänker på det.

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback