Rhapsody in Rock, Vaxholm

I fredags var vi och tittade på Rhapsody in Rock på Kastellet i Vaxholm. Det var en härlig föreställning med otroliga artister. Det var inte en död minut, och det spände som vanligt mellan vacker klassisk musik, lugna ballader och rock i fullt ös.
Artisterna bjöd på sig själva och vid flera tillfällen fick de vänta in fortsättningen lite för att publiken skrattade och applåderade så mycket. Mina handflator var alldeles röda av allt klappande, både taktfast under låtarna, och efter avslutade nummer. Vid ett par tillfällen var det så grymt bra att allt stannade av och det blev stående ovationer. Så blev det till exempel när LaGaylia Frasier sjöng "All by myself" och när Jan Åström sjöng "I would do anything for love". Det var så fruktansvärt bra att man fick ståpäls och tårar i ögonen.
Robert Wells ser alltid så glad och nöjd ut, och spelar diva, men bjuder på att skoja och driva med sig själv.
Fast det är så många stora artister med i föreställningen finns det utrymme för alla, det är liksom ingen som försvinner i mängden.
När vi lämnade området efter föreställningen hörde jag alla omkring oss berömma och lovprisa kvällens show. Alla lät glada och positiva och kommenterade speciella nummer eller skämt de hade uppskattat extra mycket.
Jag kände att jag samlade energi för lång tid genom att se det här.

Dagen efter satt jag och slötittade på nätet, och då hittade jag en recension på
Svd.se. Hela recensionen är negativ och kritisk. Jag undrar om vi verkligen var på samma föreställning?  Fast jag har ofta reagerat över att recensenter verkar ha som sport att dissa alla föreställningar eller cd-skivor de ska bedöma. Man kanske inte är en riktig recensent om man är positiv?

Jag kommer med bilder så snart jag har hunnit gå igenom dem och ändrat formatet så att det går att publicera här.

Kommentarer
Postat av: Ninni

Jag läste också recensioner..totalt sågade!

Mysko det där.



Va härligt att ni njöt iallafall det är ju huvudsaken.

Ha en skön dag.kramen

Postat av: amonym

Recensenter är ett lustigt släkte. De går ju liksom in för att hitta fel och brister och om man har de glasögonen på för jämnan kan det ju inte bli annat än kass. Låter härligt att du samlade energi! Njut av det!

2008-08-04 @ 10:48:21
URL: http://amonym.blogg.se/
Postat av: Pialotta

LaGaylia Frasier är så himla bra sångerska.. vilken röst och hon är med nästan alltid nu på Wells konserter.

De där recensionerna får man ta med en nypa salt, det är vi som publik som avgör om det är bra eller minde bra;-)

Önskar snart jag satt bland publiken igen på en av Roberts konserter..

Ha de fint o lev länge på dina röda handflator;-)

2008-08-04 @ 10:56:13
URL: http://kakomaten.blogg.se/
Postat av: lillsyrran

Det som är folkligt blir ofta sågat. Jag misstänker att det emellanåt handlar om att visa hur "finkulturell" man är.

2008-08-04 @ 12:27:30
Postat av: Fia

Ninni: Ja, det är verkligen mysko. Jag förstår det inte.

Amonym: De borde ha större behållning av föreställningarna om de har en positiv inställning.

Pialotta: LaGaylia var otroligt duktig. Svårt att fatta att någon kan ha en sån styrka i rösten. Men ALLA var fantastiska!(vinkar lite med en illröd hand)

lillsyrran: Jag tror också att det kan handla om prestige och finkultur. Men då vore det ju bättre att skicka en reporter som uppskattar den musikgenren. Man skulle ju inte komma på tanken att skicka en hårdrockare att recensera ett dansbandskonvent.

2008-08-04 @ 12:45:31
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Erik

Men, men... drabbad av solsting? Vad är min människa för människa? Robert Wells (får små eksem på fingrarna blott av att skriva namnet). Fast visst, "hippien" framställer vad närmast kan liknas vid en svensk Las Vegas-show. Finns säkert något där (med tanke på publiksiffrorna) fast jag inte fattar ett dugg. Tjaa, det där med baken och smaken. Skoj att du trivdes, måste ha gjort biljettpriset mindre smärtsamt! Ska gärna kolla på dina bilder, närmare Wells lär jag aldrig komma.

2008-08-04 @ 18:17:44
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: Carina

Åhhh det hade jag också velat se och lyssna på,

Vaxholm i sig själv är ju supermysigt verkligen!

2008-08-06 @ 08:30:59
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Lissen

Visst är det konstigt vad åsikter om vad som är bra kan skiljas åt! Eller "fint".

Undrar hur många bra artister man missat????

Ha det gott

2008-08-11 @ 09:09:56
URL: http://lissento.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback